جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار دهقان

حوزه/ سردار دهقان، در صبحگاه مشترک نیروی زمینی سپاه در پادگان قدس همدان گفت: عرصه دفاع، هیچ‌گاه پایان ندارد تا جایی که نظام اسلامی بر مبنای اصول اسلام مقاومت کند و بر استمرار آن اصرار بورزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی، صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروی زمینی سپاه در پادگان قدس همدان با بیان اینکه شهدای همدان باعث غرور همه ما هستند، اظهار کرد: همدان در تاریخ تمدن ایران اسلامی در عرصه‌های علم، معرفت، جهاد و عرفان، فقاهت درخشان است.

وی ادامه داد: در دوران جدید همدان را به بزرگانی چون شهیدان مدنی، همدانی، چیت‌ساز و سلگی می‌شناسیم و افتخار همدان این شهیدان بزرگ هستند.

سردار دهقان، اخلاص و صفا و آمادگی سربازان عرصه جهاد و شهادت را بزرگ‌ترین سرمایه ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: همه ما خود را سرباز می‌دانیم و سرباز زیبنده‌ترین و غرورآفرین‌ترین عنوان است، چراکه شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود بیان کرده بود که بر مزار من هیچ عنوانی آورده نشود و فقط بنویسید: سرباز ولایت.

وی خاطرنشان کرد: سربازی در جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین افتخار برای کسی است که مسیر جهاد، ایثار و مقاومت را انتخاب می‌کند؛ نسل ما قرن‌ها تاریخ بشر را تجربه کرده است، چراکه ریشه رویدادهایی که در چند دهه اخیر در عرصه جهانی رخ داد در قرن‌ها است لذا ما تاریخ قرن‌ها را در این دوران کوتاه تجربه کردیم.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی بیان کرد: ما مشاهده کردیم که جریان‌هایی که مسیر کفر و طاغوت و ظلم و تجاوز را انتخاب می‌کنند، در همین دنیا به سرنوشتی دچار می‌شوند؛ عاقبت منافقین، صدام و امروز آمریکا و اینکه پایگاه‌های تمدنی دنیاب  غرب نشسته بر ثروت عظیم مادی در حال لرزیدن است را می‌بینیم.

وی تصریح کرد: مشاهده کردیم که تمامی ابزاری که بشر برای اعمال سلطه ایجاد کرده از کارایی افتاده است و در جنگ اراده‌ها به عرصه آمد و پیروزی از آن کسی است که علم، ایمان و بصیرت دارد و هدف مقدسی را انتخاب کرده و هیچ عاملی او را باز نمی‌دارد بلکه هر روز عزمش را راسخ‌تر می‌کند.

وزیر سابق دفاع عنوان کرد: دوران ما ‌عرصه‌ای شد که عمل بیانگر صداقت، اراده و داشتن ایمان و هدف شد و حرف باید جای خود را به عمل می‌داد، مدعیان بدون عزم و اراده خود به خود باید صحنه را ترک می‌کردند.

وی با بیان اینکه عرصه دفاع عرصه آزمون بزرگی برای هم مردم و دنیا بود، خاطرنشان کرد: باور داریم که جنگی که بر ما تحمیل شد جنگی نبود که فقط بر تصمیم صدام باشد؛ اساسا صدام ابزاری شد در دستان دشمنان انقلاب، اسلام و ملت و آمریکا در رأس آن بود که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین ضربه تاریخی را در این مقطع زمانی بر آمریکا زد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی حضور آمریکا در منطقه و دفاع از اسرائیل غاصب را نامشروع دانست و  عرصه جدیدی را را در پیش ملت‌ها قرار داد که می‌توان خارج از سلطه استکبار زیست عزتمندانه داشت.

سردار دهقان با اشاره به اینکه نظام‌های وابسته به غرب احساس تزلزل کردند، اذعان کرد: در این دوران اسلام پا به عرصه حیات اجتماعی و سیاسی ملت ایران و از سوی دیگر ملت‌های مسلمان گذاشت که به وجود آمدن این صحنه  باعث شد تا دشمنان متحد شوند، لذا آمریکار در رأس، در کنار آن ناتو، اروپا، شوروی که جبهه کفر هستند پا به عرصه گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه همه واحدهای نیروهای مسلح یک اراده و فرمانده دارند، ابراز کرد: چگونگی رخ دادن صحنه دفاع مقدس، بازیگران صحنه، اهداف و انگیزه آنها باید در هفته دفاع مقدس بازخوانی شود و در این صورت به این نتیجه خواهیم رسید که عرصه دفاع هیچ‌گاه پایان ندارد تا جایی که نظام اسلامی بر مبنای اصول اسلام مقاومت کند و  بر استمرار آن اصرار بورزد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی، تشریح کرد: این حقیقتی است که کلام مقام معظم رهبری دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، جوامع را قدرت بخشی می‌کند و برایشان جهت‌دهی می‌دهد و ملت ایران بر ولایت فقیه پایبند هستند.

وی ابراز کرد: امروز مواجه با شرایط سختی هستیم که دشمن علیه ما ایجاد کرده‌ و نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت، لذا باید با روحیه ایثار و شهادت با آن رو به رو شد.

سردار دهقان گفت: امروز کسی بر آمریکا حکمرانی می‌کند که به تمام معنی کلمه تروریست و ترجمانی از نیروهای صهیونیستی و نماد سلطه طلبی است و در حقیقت وی یک آناشیست به تمام معنی در تمام عرصه‌ها است که هم آمریکایی‌ها را وارد لجن می‌کند و هم غرب را بی‌هویت می‌کند.

وی ادامه داد: این شخص در سازمان ملل که باید محل امنیت برای همه جوامع باشد ب شهادت سردار سلیمانی را برای خود افتخار تلقی می‌کند و اینچنین فردی ادعای حقوق بشر دارد و قصد حکمرانی بر جوامع را دارد.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: دنیا باید به چه نقطه سقوط اخلاقی، توحش و پوچی رسیده باشد که او را به عنوان تزار بشناسد، اما وجدان‌های بیدار جامعه بشری هیچ‌گاه چنین ذلت و خاری را نخواهد پذیرفت که فرد یزیدگونه مانند ترامپ بر دنیا حکومت کند.

وی تأکید کرد: امروز با این واقعیت مواجه هستیم، لذا عرصه جهاد و ایثار استمرار دارد؛ ملت ایران تنها ملتی است که برای مبارزه با استکبار پیشرو است و نیروهای مسلح پیشانی حضور ملت ایران در عرصه جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه خلوص و باورمندی بر نصرت الهی رمز موفقیت خواهد بود، گفت: باور داشتن بر حضور مردم، توانمندی‌ها و اتکا به توانمندی‌های داخلی تنها رمز موفقت نظامجمهری اسلامی است.

سردار دهقان با تأکید بر اینکه ایمان و عمل صالح دوری یک سکه هستند، افزود:  شرایط سخت و تنگناها جوهر انسان را به نمایش می‌گذارد و ملت ایران مرد عمل هستند، پذیرش خطر، ایثار و فداکاری می‌کنند؛ برای ملت، مردم و ناموس کشورشان ارزش قائل هستند و برای آن تا پای جان مبارزه می‌کنند.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی حادثه کوچکی نبود حال ملتی که آن جنگ تحمیل شده را با موفقیت پشت سر گذاشت در ناتوی فرهنگی نیز می‌تواند موفق شود و از تنگناهای اقتصادی نیز با پیروزی عبور کند فقط باید اراده کند و به توانایی‌های خود ایمان داشته باشد.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز شهید بشیری میزبان ماست و این افتخاری برای همه ماست، افزود: شهید بشیری یک عَلَم، یک نشانه، یک جهت و آدرسی است برای آینده‌ای که شما برای خود ترسیم کرده‌اید.

وی خطاب به پاسداران حاضر در صبحگاه مشترک با بیان اینکه در چهره تک تک شما می‌توان چهره مظلوم، مقاوم و شکست‌ناپذیری شهید حججی را دید، افزود: این اخلاص، صفا و آمادگی بزرگترین سرمایه ملت ما برای دفاع از اسلام، حریم اهل بیت(ع) و دفاع از این مکتب است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی در ادامه ابراز کرد: امروز چرا باید جامعه ما از بیکاری رنج ببرد؛ جوانان فاقد شغل و نگران فردای خود باشند و تورم افسارگسیخته مردم را رنج بدهد و مردم احساس امنیت برای برخورداری از امکانات مادی و تأمین معیشیت خود نداشته باشند. چرا باید هر روز مظاهری از فساد اقتصادی را شاهد باشیم که افشا می‌شود و احساس رهاشدگی و بی‌دولتی در جامعه وجود داشته باشد احساس اینکه سر رشته امور از دست خارج شده است.

وی اظهار کرد: این امر زیبنده جامعه‌ای که بحران‌های بزرگ را پشت سر گذاشته نیست این مشکلات قابل رفع است فقط باید مردم وارد صحنه شوند و دولت به ظرفیت‌های داخلی و یار یخدا تکیه کند.

سردار دهقان با بیان اینکه به حضور همه جانبه مردم نیاز داریم، ادامه داد: در جریان شیوع مبارز با کرونا مردم به صحنه آمدند و به یاری هم شتافتند، لذا باید پذیرفت که با حضور مردم و فراهم کردن شرایط حضور مردم و با تکیه بر یاری خدا می‌توانیم در عرصه فرهنگی و اقتصادی هم مانند دفاع مقدس پیروز شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha