سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: درست است که مسئولان امروز دارای میز و قدرتی هستند اما باید بدانند که نیازمند مراقب بیشتری در مسائل اخلاقی هستند و فراموش نکنند که آنها هم قیامت دارند و در پیشگاه الهی باید جوابگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، یکی از مصادیق رعایت تقوا را، رعایت اخلاق و تقوا توسط سیاسیون دانست و اظهار داشت: خیلی از موارد در فضای سیاسی برخی‌ها به راحتی دچار خطا می‌شوند و شاهد بد اخلاقی‌های سیاسی هستیم.

وی افزود: درست است که این افراد امروز دارای میز و قدرتی هستند اما باید بدانند که نیازمند مراقب بیشتری در مسائل اخلاقی هستند و فراموش نکنند که آنها هم قیامت دارند و در پیشگاه الهی باید جوابگو باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه گاهی در عرصه سیاسی، مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود، گفت: تهمت‌ها و افتراهایی که مشاهده می‌شود، در شأن مسئولان نظام اسلامی نیست؛ اگر مسئولی عدالت نداشته باشد شرعا نمی‌تواند کار کند و منصب بگیرد.

نمایندگان از حواشی بپرهیزند

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی محصول خون شهدا است، خاطر نشان کرد: درخواست ما از نمایندگان این دوره مجلس که حضرت آقا آن را یک مجلس انقلابی معرفی کردند، این است که از حواشی‌ بپرهیزند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز امید بسیاری از مردم به این مجلس انقلابی است، گفت: بعضی از رسانه‌ها بنای تضعیف و یا به حاشیه کشاندن این مجلس را دارند و لذا نیازمند مراقبت بیشتری در این حوزه توسط نمایندگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید به کار و وظیفه اصلی خود مشغول شوند، عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور و مشکلات اقتصادی، مردم منتظر هستند و انتظار دارند تا مشکلات برطرف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه خطبه‌های این هفته همدان با اشاره به هفته دفاع مقدس، خواستار بررسی دفاع مقدس از زوایای مختلف شد و بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این ایام باید مورد مطالعه قرار گیرد، مسئله اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۰۰ ساله قبل از انقلاب، هر گاه این این کشور وارد جنگ شده آسیب دیده است، گفت: عهد نامه گلستان، ترکنمچای و مقاومت سه روز ارتش در دوره رضا شاه، از جمله مسائلی است که صدام با اشاره به آن ادعای مصاحبه در تهران سه روز پس از تجاوز به خاک ایران را کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در دوره پهلوی دوم نیز بحرین از ایران جدا شد، مطرح کرد: در دفاع مقدس با وجود آنکه تنها ۱۹ ماه از انقلاب گذشته و کشور درگیر جنگ‌های داخلی است، اما این فرماندهان جوان ۲۰ الی ۳۰ ساله نظام اسلامی بودند که در برابر حمایت ۸۶ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم از صدام برای جلوگیری از زلزله ایمانی و اسلامی در سراسر دنیا، به موفقیت دست پیدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نظام اسلامی قدرت‌های پوشالی دنیا را به بازی گرفته است، گفت: هیچ کس نمی‌توانست در برابر آمریکا، کشوری که اگر اراده می کرد حکومت‌ها را عوض می‌کرد، حرفی بزند یا پرچم او را آتش بزند اما امروز در درون خاک خود و اروپا پرچمش به آتش کشیده می‌شود و لذا باید گفت دنیا مدیون حضرت امام(ره) است.

دفاع مقدس نشان داد ولایت علی(ع) در کشور جریان دارد

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام(ره) کشور را متحول کرد، عنوان کرد: دفاع مقدس نشان داد این مملکت با گذشته‌اش تفاوت دارد و ولایت علی(ع) در آن جریان پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰۰ سال گذشته هر کسی به این کشور رسید چنگی به آن زد، خاطر نشان کرد: حضرت امام، کاری کرد که در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک این کشور از آن جدا نشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر نقش مدیریتی حضرت امام(ره) در دوران دفاع مقدس، گفت: امام مقاومت، خودباوری، ایمان به خدا را به این ملت آموزش داد و آن را تقویت کرد.

وی تصریح کرد: همراهی مردم با امام و ولایت و جهت پیدا کردن حرکت های آنها به سمت و سوی الهی، نتیجه‌اش تفاوت دفاع مقدس با دیگر کشورها بود که در آن برخلاف جنگ‌های دیگر که برای جغرافیا سیاسی بود، در دفاع مقدس، رزمندگان برای اسلام به میدان می‌آمدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام تحولی عظیم در جوانان ایجاد کرد، گفت: مدیریت حضرت امام(ره) عزت بخشیدن به این کشور بود و نشان داد که اگر کشوری پشت ولایت حرکت کند می‌تواند ابهت استکبارهای جهانی را در دنیا از بین ببرد و آنها را بشکند.

رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، راه تقدیر از کادر درمان

وی در قسمتی از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، مطرح کرد: امروز باید به فکر کادر درمانی خود باشیم و بدانیم که راه تشکر کردن ما از این عزیزان رعایت کردن مسائل بهداشتی و شیوه نامه‌های موجود است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان خطبه دوم خود نیز با اشاره به برگزاری میز خدمت توسط حجت الاسلام والمسلمین فلاحی و شهردارهای مناطق مختلف شهر همدان، عنوان کرد: این موضوع برنامه خوبی است که مردم بتوانند به صورت مستقیم با مسئولان صحبت کنند و اگر مشکلی دارند با مسئول هر اداره بدون واسطه مطرح کنند و امیدواریم دیگر مسئولان استان نیز در این طرح حاضر شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha