جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: آنچه وجه تمایز رزمندگان ما با دیگر کشور ها بود، ایمان و معنویتی بود که در بین آنها وجود داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار امیر خلبان خدایی، فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس در محدوده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بوده‌اند، اظهار داشت: آنچه وجه تمایز رزمندگان ما با دیگر کشور ها بود، ایمان و معنویتی بود که در بین آنها وجود داشت.

وی افزود: تمام تحلیل‌ها در شروع جنگ از وضعیت جمهوری اسلامی این نتیجه را صادر می کرد که دشمن در این جنگ به پیروزی دست پیدا خواهد کرد اما مجاهدت های رزمندگان ما تمامی این تحلیل‌ها را بی‌اساس کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به مصاحبه صدام در شروع جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: ادعای صدام مبنی بر مصاحبه در تهران، آن‌هم سه روز پس از آغاز جنگ، بر مبنای تحلیل آنها از وضعیت ایران در دوره قاجار و پهلوی بود.

وی با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد و نام شهدای نیروی هوایی و خلبانان، عنوان کرد: نامگذاری یکی از خیابان‌های همدان به نام شهدای نیروی هوایی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: نیروهای هوایی ما در دوران دفاع مقدس و حتی پس از آن عملکرد قابل قبولی از خود داشته‌اند و نشانه آن نیز موفقیت‌هایی است که در بحث تسلیحات نظامی شاهد آن بوده‌ایم.

وی با تقدیر از ساخت جت آموزشی توسط یکی از خلبانان پایگاه نوژه همدان، بیان کرد: انگیزه و تلاش این مخترع همدانی آن هم در زمانی که با تحریم‌ها روبرو هستیم، جای قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بنای جنگ و درگیری نداشته و ندارد، یادآور شد: امیدواریم هیچ وقت مجبور به استفاده از این تسلیحات نظامی نشویم، چرا که آنچه مهم است قدرت بازندگی و تقویت بنیه نظامی کشور است.

امیر خلبان خدایی نیز در شروع این جلسه با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای هوایی و بخصوص پایگاه شهید نوژه، مطرح کرد: پایگاه شهید نوژه همدان، از آنچه بر روی کاغذ ثبت می‌شود، امروز آماده‌تر است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها هم مانع از موفقیت نیروهای هوایی نشده است، گفت: بسیاری از اقداماتی که در شرکت‌های بزرگ جهانی همچون بویینگ درحال انجام است، در کشور ما توسط چندین جوان به صورت جهادی در حال انجام شدن است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه با تاکید بر اینکه شهدای نیروی هوایی مظلوم واقع شده‌اند، مطرح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی شهدایی بزرگ همانند شهید خلعتبری را دارد که با وجود آنکه در آمریکا در حال تحصیل بوده، اما با شروع دفاع مقدس به ایران آمده و در مسیر انقلاب و اسلام جان خود را تقدیم کرده‌ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha