چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم هفته دفاع مقدس و ایام شهادت حضرت رقیه در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها ارومیه

حوزه/ پورحیدر گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور، تعامل، همکاری و تعاون همه اقشار جامعه بود و همه اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه راضیه پورحیدر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی، با شجاعت و شهامت وصف‌ناشدنی، در صحنه‌های مختلف تاریخ و حتی در میدان‌های رزم حضور یافتند.

وی با بیان این‌که با وقوع انقلاب اسلامی نقش زنان در تعالی جامعه نقش برجسته‌ای شد و درتمامی صحنه‌ها حضور مؤثر داشته و دارند، افزود: دوران ۸ سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور، تعامل، همکاری و تعاون همه اقشار جامعه بوده است و با آغاز جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند و رزمندگان اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل در خطم مقدم با دشمنان بعثی در جنگ سخت بوده و در این میان بانوان و زنان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند. 

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه تصریح کرد: زنان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده‌اند، و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی جنگیده و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند. 

وی اضافه کرد: زنان با حضور در عرصه‌های مختلف نبرد با دمکرات و  پشت جبهه‌های حق علیه باطل، بیمارستان‌ها و تدارکات چنان غیرت مردانه‌ای از خود نشان دادند که دشمن در برابر آنان عقب‌نشینی کرده و شکست خوردند.

پورحیدر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و زمانی‌ که فرزندان این آب‌ و خاک در جبهه حضور داشتند و شهرها مورد حمله هوایی قرار می‌گرفتند، شیر زنان این خطه از سرزمین، خانواده را اداره و عدم حضور پدر خانواده را احساس نمی‌کردند و در طول این سال‌ها از عمر پربرکت انقلاب اسلامی همه اقشار مختلف مردم در دفاع از انقلاب، حریم ولایت و ناموس حضور داشته اما در این میان نقش زنان پررنگ‌تر بوده است.

وی ادامه داد: دشمن با به راه انداختن جنگ علیه ایران هدفش تغییر نظام بود و وقتی روحیه ایثار و مقاومت مردم را دید، علی‌رغم همه توطئه‌ها، اهداف و نقشه‌های شومشان با شکست روبه‌رو شد و باید از تجربیات هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و آن را در زندگی به‌کار ببریم و روحیه ایثار و مقاومت رزمندگان مثال‌زدنی و باید امروزه در جامعه ترویج و حفظ شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه بیان داشت: رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی با تأسی از نهضت حسینی و با دین‌مداری و ولایت‌پذیری در نابرابرترین شرایط در مقابل دشمنان ایستادند و آنان را وادار به شکست کردند.

وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس مملو از درس و عبرت بوده و ادامه آن مسیر در وضعیت فعلی و جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، بیش از هر زمان دیگری ضروری است؛ اگر دستاوردهای دفاع مقدس حفظ و اراده عمومی، همبستگی و اتحاد ملت با ایمان، مقاومت و ایثار عجین شود همه کشورها در برابر ایران با شکست روبه‌رو خواهند شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha