سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شکرانه نعمت حاکمیت دین در این کشور را با دفاع جانانه از نظام اسلامی و ستون فقرات آن یعنی ولی فقیه انجام می‌دهند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان ما، انقلاب اسلامی را در عرصه تهاجم بیگانه بیمه کرد، گفت: در دفاع مقدس، صدام عروسک خیمه شب بازی دنیای استکبار بود و ملت ما در حقیقت در ستیز با دنیای استکبار بودند؛ امام راحل عظیم الشأن این واقعیت را از آغاز دید و مدام در رهنمودهای شان بر این نکته تاکید داشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: دفاع مقدس از زوایای مختلف قابل بررسی است. در حقیقت این دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ بود که ابعاد مختلف را در در خود جای می داد و یکی از این ابعاد، حضور تحصیل کردگان حوزه های علمیه و عالمان دینی در دفاع مقدس بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضور گسترده این عزیزان علاوه بر رزم و شرکت برخی در عملیات، مایه دلگرمی رزمندگان بود؛ حضور مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی از مفاخر تشیع که نفس گرمش در خراسان می تپید به عنوان یک افتخار روحانیت در تاریخ دفاع مقدس ثبت شده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حضور روحانیت قداست ای ویژه به جبهه ها می داد، ابراز کرد: فرماندهان به ما می‌گفتند که ما از شما رزم نمی‌خواهیم، حضور تان آرام بخش است و همین که در پادگان راه می‌روید، موجب دلگرمی رزمندگان می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: روحانیت در دفاع مقدس نشان داد عملا مرزبان دین در عرصه های مختلف از جمله در دفاع مقدس است؛ دفاع مقدسی که عرصه جان به دست گرفتن و به میدان آمدن، بود.

وی با بیان اینکه شهیدان روحانی اسناد زنده افتخار روحانیت هستند و در دفاع مقدس همانند عموم مردم از جان گذشتند، تاکید کرد:  تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۴ هزار روحانی در دفاع مقدس جان شان را تقدیم جانان کرده اند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: عالمان دین همچنان در سنگر دفاع از نظام مقدس اسلامی که پرچم اسلام، قرآن و ولایت را در اهتزاز داشته است، شکرانه نعمت حاکمیت دین در این کشور را با دفاع جانانه از نظام اسلامی و ستون فقرات آن یعنی ولی فقیه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha