جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ملت‌های اسلامی در جنگ هشت ساله مظلومیت ایران را دیدند و پیام انقلاب را شنیدند و به چهره بزک شده غرب و دولت های بی کفایت خود پی بردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) تهران با بیان اینکه هر روز جنگ تحمیلی برکتی داشت، گفت: انقلاب اسلامی در تبدیل تهدیدها به فرصت یک الگوی جهانی است ما در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ما در جنگ تحمیلی پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، اظهار کرد: این جنگ، دوست و دشمن را به ما شناساند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کرد، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیداری اسلامی از برکات جنگ تحمیلی بر علیه ایران بود، افزود: جنگ ما کمک به افغانستان را بدنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را بدنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری ملت های پاکستان، هندوستان، مصر و عراق را بدنبال داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به قدرت دفاعی نیروهای مسلح ایران، گفت: به برکت جنگ بود که صنایع نظامی رشد کرد و اکنون به جایی رسیده هواپیمای جنگده و موشک های دوربرد تولید می کند موشک هایی که خواب را از چشم دشمنان گرفته و باعث قوت قلب و امنیت مردم ایران در پرحادثه ترین منطقه جهان شده است.

در ادامه امام جمعه تبریز با مهم‌ خواندن استمرار روح اسلام انقلابی، بیان داشت: این استمرار در پرتو جنگ تحقق یافت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یاد شهیدان دفاع مقدس، افزود: همه این‌ دستاوردها از برکت خون‌های پاک شهدای عزیز هشت سال نبرد بود، همه این‌ها از تلاش مادران و پدران و مردم عزیز ایران در ۱۰ سال مبارزه با آمریکا و غرب و شوروی و شرق نشأت گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha