جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید رضا مودب

حوزه/ رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم و جانباز دفاع مقدس که به عنوان رزمنده در عملیات طریق القدس حضور داشته، گفت: به عینه لطف و عنایت خدا به رزمندگان اسلام را در میدان مین عملیات طریق القدس مشاهده کردم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید رضا مؤدب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هر چه از دوران دفاع مقدس می گذرد، بیشتر احساس می کنیم که آن دوران چه دوران طلایی بوده و همان طور که بسیاری از رزمندگان نیز گفته اند جبهه، قطعه ای از بهشت بوده است و امروز وظیفه ماست که میراث و دستاوردهای دفاع مقدس را حفظ کرده و به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی افزود: از این حیث بنده به عنوان یک رزمنده و جانباز سال های دفاع مقدس بسیار خرسند شدم که هفته دفاع مقدس امسال، باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان قم افتتاح شد، چرا که معتقدم این گونه مکان ها به خوبی یادآور هشت سال دفاع مقدس و البته دیگر مقاطع حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی است.

وی همچنین گفت: البته آن چه مهم تر از این برنامه ها و افتتاحیه هاست، نفس حفظ و نشر فرهنگ ناب دفاع مقدس است که خود برگرفته از آموزه های دینی و انقلابی ماست.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: همه کسانی که به نحوی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و نقش آفرینی کرده اند و به خصوص در عملیات ها حاضر بوده اند، تصدیق می کنند که فضای معنوی خاصی بر جبهه های ما حکمفرما بود و رزمندگان به وعده های الهی در یاری جبهه حق بسیار اعتقاد و باور داشتند.

وی افزود: صدالبته این وعده های الهی همیشگی و تخلف ناپذیر است و لذا اگر امروز هم بر همان باورها باشیم و به سنت های جاری در دفاع مقدس عمل کنیم، باز هم نصرت الهی با ما خواهد بود و خواهیم توانست بر مشکلات و گرفتاری های موجود فائق شویم.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم همچنین ادامه داد: در این میان، آن چه مهم است این که باید مبانی فکری خود را بر اساس آموزه های دفاع مقدس، اصلاح و بازبینی کنیم و بدانیم آن چه خدا به ما داده و می دهد، بر اساس برکت معنوی و لطف خودش است و لذا نباید به هیچ وجه از شرایط موجود مأیوس باشیم بلکه بدانیم که قوانین و سنت های نظام هستی همیشه وجود دارد و اگر ما در مسیر خدا و حقیقت گام برداریم، نصرت الهی با ما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در جبهه دارخوین در همان ماه های نخست آغاز جنگ تحمیلی، جانباز شده است، ابراز داشت: تنها حدود دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی گذشته بود که در منطقه دارخوین که هنوز به شکل منسجم جبهه ها شکل نگرفته بود، توفیق جانبازی پیدا کردم و بر اثر اصابت ترکش ها چنان از دست و پا آسیب دیده بودم که به خیال این که شهید شده ام مرا به سردخانه برده بودند و بعد دوستان فهمیده بودند که هنوز نفس می کشم و لذا به بخش منتقل شدم.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب افزود: البته عنایت و لطف الهی بود که به زندگی برگشتم و بعد از چند مدتی که بهبودی نسبی حاصل شد دوباره در جبهه حاضر شدم و در عملیات طریق القدس که جزو نخستین عملیات های مشترک سپاه و ارتش بود توفیق فرماندهی بخشی از سپاه قم را داشتم.

وی اضافه کرد: در آن زمان البته هنوز قم تیپ و لشکری نداشت بلکه نیروهای قم دو گروهان بودند که فرمانده یکی از گروهان ها بنده بودم و ما به همراه بچه های اصفهان در مجموع یک گردان را تشکیل داده بودیم.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم با اشاره به این که در عملیات طریق القدس و البته در دیگر عملیات ها به عینه لطف و عنایت خدای متعال را می دیدم، گفت: در عملیات طریق القدس وضعیت عجیبی را تجربه می کردیم، چه آن که شب عملیات و در میدان مین به وضوح لطف و عنایت خدای متعال را شاهد بودم که چگونه بعد از گرفتاری عجیبی در نهایت معبر باز شد و ما توانستیم پیشروی به سمت مناطق تحت اشتغال دشمن داشته باشیم و بعد از آن توفیقات بزرگی کسب کنیم.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم در خاتمه  بیان داشت: آن چه مهم است این که باید این خاطرات و رشادت ها گفته شده و با ابزار هنر و رسانه برای نسل های بعدی جامعه ماندگار و حفظ شود تا دشمن نتواند با شگردها و ترفندهای رسانه ای و جنگ روانی، واقعیت ها و حقایق دفاع مقدس را تحریف کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha