جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حاج کاظم آفاق

حوزه/ در دفاع مقدس تاریخ بار دیگر تکرار شد و پیروان مکتب عاشورا دیگر بار تاریخ را از نو نوشتند و از کارمند، ارتشی، سپاهی، بسیجی، دکتر و کارگر گرفته تا نوجوانان دانش آموز در جنگ تحمیلی حضور داشتند و وجود ۳۶ هزار دانش آموز شهید در دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، کاظم آفاق، شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای روحانی که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برگزار شد، با بیان این‌که در زمان جنگ سن و سال مهم نبود، بلکه هر کس می‌توانست تفنگ بردارد و علیه دشمن متجاوز جهاد کند، به میدان می‌آمد، اظهار داشت: دفاع مقدس از نهضت امام حسین (ع) الگو گرفته بود و در آن سن و سال ملاک نبود بلکه هر کسی که می‌توانست برای دین کمکی انجام دهد به میدان می‌آمد و در لشکر امام حسین (ع) هم از طفل شش ماهه تا پیرمرد ۶۰ ساله بودند.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ بار دیگر تکرار شد و پیروان مکتب عاشورا دیگر بار تاریخ را از نو نوشتند و از کارمند، ارتشی، سپاهی، بسیجی، دکتر و کارگر گرفته تا نوجوانان دانش آموز در جنگ تحمیلی حضور داشتند و وجود ۳۶ هزار دانش آموز شهید در دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشور است.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در کربلای امام حسین(ع) حضرت زینب (س) سبب باقی ماندن این نهضت شد و در دوران جنگ نیز خواهران دلسوز در پشت جبهه‌ها به هر طریق از رزمندگان حمایت می‌کردند و حتی در صورت نیاز،به خط مقدم نیز می‌آمدند.

وی گفت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود و در مرام و فرهنگ حسینی،عشق به مولا مهم است، همان طور که دانش آموزان نیز با عشق به میدان آمدند و دفاع مقدس محل نمود عشق حقیقی بود نه مجازی و شهدا عشق را با خون خود امضا کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha