جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی اوقاف فارس

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا در ۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، محور فعالیت و برنامه‌های ماه محرم را پیروی از منویات مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: ایشان فرمودند برای این برنامه‌ها باید ببینیم که ستاد ملی مبارزه با کرونا چه دستوری می‌دهد و ما نیز تابع نظرات این ستاد هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: تاکنون جلسات متعددی برای برپایی مراسم‌های سوگواری محرم در سطح استان برگزار کرده‌ایم، افزود: ۱۵ هزار پرچم در این ایام از طرف حرم علی‌ بن حمزه(ع) در خیابان‌های اطراف حرم و خود این حرم مطهر نصب شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در خصوص عدم برگزاری برخی برنامه ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌هایی نظیر شیرخوارگان حسینی و همایش احلی من‌العسل را در بقاع متبرکه استان نخواهیم داشت، اما مراسم «رهروان زینبی» در سه بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز دهه نخست محرم تمام مراسم های عزاداری سیدالشهدا(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز امامزادگان برگزار می شود، همچنین سقف برگزاری هر مراسم نیز حداکثر ۲ ساعت است و هیچ‌گونه اجازه ورود هیئات مذهبی به‌صورت دسته‌جات عزاداری به بقاع متبرکه وجود ندارد.

حجت الاسلام صفری تاکید کرد: استفاده از ماسک به‌صورت مستمر در طول برگزاری مراسم در بقاع متبرکه الزامی است، همچنین مواد ضدعفونی‌کننده قبل از ورودی بقاع متبرکه قرار خواهیم داد تا سوگواران بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در پایان از اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و اضافه کرد: نماز ظهر عاشورا نیز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در ۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha