شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فقیه ایمانی

حوزه/ حجت الاسلام ملکیان گفت: مرحوم آیت الله شیخ مهدی فقیه ایمانی از اساتید و پژوهشگران برجسته ای بود که قریب به اتفاق تالیفاتشان در حوزه مهدویت است.

حجت الاسلام رسول ملکیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری»حوزه» در اصفهان، با تسلیت رحلت آیت الله حاج شیخ مهدی فقیه ایمانی، اظهار کرد: آیت الله فقیه ایمانی از پژوهشگران برجسته حوزه علمیه اصفهان بود.

وی تاکید کرد: مرحوم آیت الله شیخ مهدی فقیه ایمانی از  اساتید و پژوهشگران شناخته شده در حوزه علمیه قم و اصفهان بود، همچنین آن مرحوم در دوران انقلاب اسلامی به علت ترور منافقین مزدور  و کوردل به درجه رفیع جانبازی نائل شده بود و به خواست خدا این عالم از این ترور نافرجام، زنده ماند و بعد ازحدود ده سال تدریس سطوح عالی حوزه علمیه به علت صدمات ناشی از گلوله منافقین به دهان وصورت، توانست فقط به امر تحقیق و پژوهش در گوشه ای بپردازد.

 استاد حوزه اذعان کرد: آن مرحوم متولد۱۳۰۸ه. ش در اصفهان بود، پدرش آیت‌الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانی مولف ۷۰ جلد کتاب به زبان عربی و فارسی بوده و تعداد ۲۷ جلد از آن‌ها مختص به حضرت بقیة‌الله(عج) است، البته بعضی از این کتابها متاسفانه هنوز چاپ نشده است.

وی ادامه داد: آیت الله فقیه ایمانی نیز راه پدر را ادامه و به عنوان فرزند خلف بیشتر تالیفات خود را  در حوزه مهدویت قرار داد؛ تسلط آن مرحوم به ادبیات عرب و فارسی در آثارش هویداست.

حجت الاسلام ملکیان ادامه داد: از آثار آن مرحوم  می توان کتابهای زیر را نام برد، اصالة المهدویة فی الإسلام فی نظر أهل السنة و الجماعة؛ مهدویت از دیدگاه نهج‌البلاغه؛ الإمام علی(ع) فی آراء الخلفاء؛ الإمام المهدی عند أهل السنة؛ امام امیرالمؤمنین(ع) یگانه مظلوم تاریخ؛ حدیث المنزلة عند أهل السنّة؛ تحقیق الفرقة الناجیة مرحوم بحرانی.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: جهت گیری زندگی مرحوم فقیه ایمانی علاوه بر اینکه از نظر علمی و پژوهشی،  حضرت ولی عصر(عج) بود؛ ازنظر عملی و سلوکی همچون پدر خویش، به سمت و سوی  حضرت حجت (عج) بود و همواره بر تمسک و توسل به حضرت ولی عصر(عج) تاکید داشت.

وی افزود: آیت الله فقیه امامی از نظر تواضع علمی و اخلاص در مسیر علوم الهی و اهل بیت(ع) الگو  و راهنمای طلاب بود. آن مرحوم به جامعه اسلامی و مردم نیز توجه خاصی داشت و بنیانگذار و هیئت امناء مراکزخدمت رسانی به مردم  مثل رادیولوژی مرکز تشخیصی مهدیه اصفهان بود.

حجت الاسلام ملکیان در پایان یادآور شد: حوزه علمیه اصفهان یکی از محققین برجسته خود را از دست داد. این مصیبت را به خانواده محترم آن مرحوم و طلاب وروحانیون حوزه علمیه تسلیت می گوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha