سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در هیئت خادم الرضا (ع)

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: با اینکه امسال شیوع ویروس کرونا به عزاداری ها رنگ دیگری داد اما عاشورا و عشق به امام حسین(ع) تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت.

طاهره حیدری مجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: عشق حسین(ع) با احساس و عقلانیت مردم عجین شده است و این ویروس هم نتوانست ذره ای از این عزاداری را کمرنگ کند.
وی افزود: با شیوع ویروس کرونا بر اساس اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا در کشور مکانهای سربسته از جمله حرم‌ها، زیارتگاه‌ها، مساجد بسته شد اما به تبع مکان های باز امسال پذیرای عزاداران حسینی(ع) بود.
استاد جامعه الزهرا(س)  ادامه داد: حتی عده‌ای از مردم با سیاه پوش کردن خانه‌هایشان، از طریق تلویزیون و فضای مجازی در مراسم های عزاداری شرکت کردند و اینگونه با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری کردند.
وی تاکید کرد: در روز عاشورا مردم ثابت کردند که تعطیلی برای عزاداری حسین(ع) قابل قبول نیست و این روز، عشق مردم به سالار شهیدان و اهل بیت(ع) است از این رو عزاداری ها رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت.

حیدری مجد با بیان اینکه امسال نذری‌ها به بسته‌های معیشتی تبدیل شد گفت: همه مردم و کسانی که از لحاظ مادی توانمند بودند در این روزهای کرونایی به یاری همدیگر شتافتند و با تهیه بسته های معیشتی، امسال نذری حسین(ع) را جور دیگری ادا کردند.

وی گفت: بسیاری از مردم در این روزها فقرا و نیازمندان را شناسایی کردند و با تهیه بسته های معیشتی خیلی از مردم مهمان سفره کریمانه امام حسین(ع) و دلدادگان ایشان شدند.

استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه امسال سبک سنتی عزاداری‌ها در محرم حفظ شد گفت: مردم با در نظر گرفتن حفظ جان یکدیگر فرهنگ دینی را زیر پا نگذاشتند و احساساتشان جان یکدیگر را فدای دین نکردند بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز و حتی در خانه هایشان عزاداری کردند.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال تاکید کردند که عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود از این رو دستور ایشان برای همه مردم لازم بود.

حیدری مجد خاطر نشان کرد: انسان باید در زندگی مومنانه خویش تعارض‌ها را بر اساس اهم و مهم اولویت بندی کند امسال نیز به خاطر حفظ جان، عزاداری ها شکل دیگری گرفت و مردم خوش درخشیدند و عشق و محبت خویش به سید سالارشهیدان(ع) و خاندان و اهل بیتش(ع) را به گونه دیگری به نمایش گذاشتند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha