پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پرستاری

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: پرستارانی که در روزهای سخت کرونا مانند حضرت زینب(س) که در سخترین روزهای تاریخ اسلام در برابر مشکلات ایستاد، خدمات ایثارگرانه ارائه و جانفشانی می کنند، مجاهدان واقعی هستند.

طاهره حیدری مجد در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: سبک زندگی حضرت زینب(س) الگو برای پرستاران است و مصداق آیه ۲۰  و ۲۱ سوره توبه است که در آن خداوند می فرماید: آنها که ایمان آوردند، هجرت کردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد کردند ، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند. پروردگارشان آنها را به رحمت و خشنودیی از جانب خود و بهشت هایی که در آنجا برای آنها نعمتی پایدار است بشارت می دهد.
وی خاطر نشان کرد: پرستاران و کادر درمانی ماه هاست که در مقابل این ویروس و برای حفظ جان بیماران ایستاده اند و حتی خانواده خود را ندیده اند و این همان مصداق جهاد حقیقی و آیه های قرآن است.
استاد جامعه الزهرا(س) افزود: مصداق خارجی این آیه های قرآن در سوره توبه که مهاجرین وجهاد گران حقیقی حضرت زینب در زمان خویش وپرستاران عزیز امروز هستند که وعده بهشت وعالیترین مقامات آخرتی شامل حالشان می شود.
وی با اشاره به وجود تحریم های مختلف گفت: امروز ویروس کرونا درسطح جهانی شیوع پیدا کرده است و با اینکه ما با تحریم های بهداشتی و دارویی روبرو هستیم اما باز هم پرستاران و جامعه پزشکی ایستاده اند و دانشمندانی چون شهید فخری زاده با حداقل امکانات و با تکیه به ایمان و تقوا با این ویروس جنگیدند.
حیدری مجد تاکید کرد: جامعه پزشکی امروز با الگوگیری از سیره این بانوی بزرگوار در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ایستاده اند و شاهد جانفشانی آنها هستیم به گونه ای که رهبری در باره رشادت های مدافعان سلامت بیان کردند پرستاران در مقام شهادت هستند.
وی با اشاره به نامگذاری روز پرستار به نام حضرت زینب(س) و ابعاد مختلف زندگی این بانو گفت: یکی از ارزش های معنوی شخصیت حضرت زینب(س) ایستادگی در شرایط بحرانی اسلام بود و به گفته بسیاری از بزرگان دین اگر نبود اسارت و رسالت حضرت زینب (س) امروز نامی از اسلام در جهان باقی نمی ماند. اینجاست که بقای دینمان را مدیون حضور سیاسی و آگاهانه این بانو هستیم.
استاد جامعه الزهرا(س) ابراز داشت: اگر به ابعاد مختلف شخصیت این بانو نگاه کنیم ایشان یکی از مرزداران دین اسلام هستند و در سخت‌ترین شرایط و بحرانی ترین که برای اسلام و مسلمین بود ایستادگی کردند و توانستند به معنای حقیقی دین را از خطراتی که دشمنان طراحی کرده بودند برای آسیب رساندن، رهایی بخشد.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی های این بانو تکلیف محوری،ولایت مداری واطاعت از رهبر وامام زمان خویش  بود که در روز عاشورا و بعد از آن در اسارت با انجام رسالت حقیقی خویش بود که توانست حقایق دین را حفظ کند و جانش را سپر بلای امامان معصوم از جمله حضرات سجاد و باقر(ع) کند تا آنها آسیب نبینند.
این استاد، به ویژگی های فردی و اجتماعی حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: این بانو اهداف قیام امام حسین(ع) از جمله امر به معروف، نهی از منکر و احیای دین را بر عهده داشت و در فصاحت، بلاغت، شجاعت و سخاوت در دامان معصومانی چون پدرش حضرت علی(ع) و مادر حضرت زهرا(س) تربیت یافته بود و پنج امام معصوم را در دوران حیات خویش درک کرد.
مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه، گفت: بر اساس مستندات تاریخی ایشان مفسر قرآن بودند و در دوران حکومت علی علیه السلام در مسجد کوفه تفسیر قرآن می گفتند به قول بعضی از دانشمندان از آغاز خلقت تا امروز هیچ زنی را نداریم که در علم و بردباری مانند حضرت زینب(س) موفق باشند.
حیدری مجد با اشاره به بعد عبادی و علمی حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: در تمام طول عمر خویش حتی یک شب از نماز شب غافل نشدند حتی در شب یازدهم محرم نیز به نماز شب ایستاندند.
وی بیان داشت: حضرت در سخنوری نیز عالی بودند به گونه ای که در این باره شهید مطهری می فرماید: از خطابه بی نظیر دنیا بود از این رو برای شناخت این بانو لازم است تا خطبه ایشان را در مقابل یزدیان مطالعه شود تا سطح علمی و بصیرتی ایشان قابل درک باشد در این باره از امام سجاد(ع) نقل شده است که به حضرت زینب(س) فرمودند شما دانشمند عالم بدون معلم هستید و این امر نشانگر مقام بالای علم لدنی است.
استاد جامعه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: صبر و بصیرت ایشان از نظر علمی و سیاسی یک شخصیت بسیار کامل است، ایشان در شرایط بحرانی اسارت ایستادند و مدیریت کردند و تا آخر عمر نیز در مسیر حق تلاش کردند.
وی به مشکلات شیوع ویروس کرونا و جانفشانی پرستاران اشاره کرد و گفت: در ۴۰ سال گذشته چنین شرایط بحرانی را نداشته ایم تنها در جریان هشت سال دفاع مقدس بود که دشمنان از ۵۰ کشور به ما حمله کرده بودند و ما آن زمان شاهد حضور مردان در خط دفاع مقدم و زن ها در پشت جبهه های جنگ بودیم.
حیدری مجد افزود: در این مسیر بسیاری شهادت و مجروح شدند ولی نظام دینی و ولایی کشورمان حفظ و به جهانیان صادر شد و این امر نشانگر وجود تقوا، ولایت مداری و تبعیت از رهبری است.

۳۱۳/۶۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha