جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولادت حضرت زهرا (س)

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) نشان داد که انسان کامل و جامع بودن جنسیت بردار نیست.

طاهره ماهروزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و نامگذاری آن به عنوان روز زن اظهار داشت: تسمیه وجه علت این نامگذاری نباید در پیچ و خم های مراسم های ظاهری، هدیه دادن و سایر موارد فراموش شود بلکه باید در این روز به حقیقت روز زن و ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی کامل پرداخت.

وی افزود: این حضرت به عنوان یک زن الگویی کامل و همه جانبه برای تمام زنان تا روز قیامت هستند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالیه(ص) با اشاره به اینکه برخی ها با ایجاد شبهه هایی از این قبیل که حضرت زهرا(س) در ۱۴۰۰ سال گذشته چطور می تواند با وجود این پیشرفت ها همچنان الگو باشد گفت: این بانو دارای صفات و ویژگی هایی هستند که فطرتا انسان به دنبال آن است.
وی ادامه داد: ایشان دارای تمام ارزش هایی از جمله ایثار، صداقت در لهجه و کردار، عفاف و حجاب، پاکدامنی و طهارت و در بالاترین مقام یک زن قرار دارند.
این مقام حوزوی تاکید کرد: فطرت انسان ها به مرور زمان تغییر نخواهد کرد از این رو ویژگی های اخلاقی و رفتاری این بانو در عرصه های مختلف خانواده، اجتماع و سیاست باید تبیین و برای الگوبرداری عنوان شود.
وی با بیان اینکه نسل های امروز و فردا باید با سیره حضرت زهرا(س) آشنا شوند گفت: ایشان همان بانویی است که در شان ایشان سوره کوثر و خیر و برکت نازل شد.
ماهروزاده اضافه کرد: این بانو ثابت کردند که یک زن می تواند انسانی کامل و با ارزش هایی از جمله معرفت به خداوند، ولایت مداری، خانه داری، همسرداری، مادری و سایر موارد باشد.
وی ابراز داشت: شناساندن شخصیت حضرت زهرا(س) حقیقت یک زن را نشان می دهد که می توان با الگو از این بانو در عرصه خانواده و اجتماع با مکارم اخلاق و صفات الهی برترین نسل ها را تربیت کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha