پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام علی (ع)

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: سیره استکبار ستیزی در مقابل کفر ایستادن و حمایت از مستضعفان حضرت علی(ع) برای همه جهانیان به ویژه جوانان الگو شود.

طاهره حیدری مجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی(ع) و نامگذاری روز پدر اظهار داشت: امام علی(ع) تمام ابعاد انسانیت را در تمام زندگی بشریت به معنای حقیقی به نمایش گذاشت.
وی افزود: ایشان انسان کاملی بود که هنگام تولد، خداوند خانه خودش را کعبه و تجلی توحید را محل او قرار داد و به اهل دل می فرماید که کعبه گهواره علی(ع) شد.
این استاد حوزه، ادامه داد: حضرت علی بعد از تولدشان در خانواده ای بسیار با اصالت و نجابت قرار گرفتند، یک انسان معمولی قادر به توصیف حضرت علی(ع) نیست چراکه معرف ایشان اول خداوند در قرآن است در کتاب یکی از علمای اهل سنت آمده است که در آیات قرآن قریب به ۳۰۰ آیه در شان حضرت علی(ع) نازل شده است. رفتار، کردار و گفتار و عمل ایشان به گونه ای بود که باعث نزول آیات قرآن می شد و حقیقتا کسی قادر نیست به تمام بعد وجودی این حضرت بپردازد.
وی با اشاره به بخش هایی از زندگانی حضرت علی (ع) گفت: این حضرت خودشان در خطبه های نهج البلاغه و منابع شیعه می فرمایند در کودکی و به خاطر شرایط سخت اقتصادی آن زمان و اینکه پدرش فرزندان بسیاری داشتند هر کدام از برادرانش در خانه یکی از عموها و عموزاده ها قرار گرفتند و خود این حضرت در خانه پیامبر و مکتب وحی تحت تعلیم و تربیت قرار گرفت.
حیدری مجد، اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که امروز برای نوجوانان و جوانان وجود دارد جایگاه الگوگیری از سیره این امام معصوم است که پیامبر بعد از اینکه مبعوث رسالت شدند سه سال تبلیغ عملی داشتند تنها کسی که با پیامبر همراه بود از زنان حضرت خدیجه(س) و از مردان امام علی(ع) بود از این رو اگر یک جوانی در این زمانه راه حقی را دید خود را در معرض هدایت آن قرار دهد و از این امام همام الگو گیرد.
وی به همراهی حضرت علی(ع) در کنار پیامبر و رشادت هایش اشاره کرد و گفت: وقتی آیاتی بر پیامبر نازل شد که انذار کن نزدیکان و بعثتت را اعلام کن حضرت در نوجوانی و قبل از بلوغ از این برنامه پیامبر اطلاعت کرد.
استاد جامعه الزهرا(س) گفت:  از سوی خداوند به پیامبر دستور آمد که ای پیامبر ابلاغ کن ولایت و جانشینی علی که اگر این کار را نکنی تمام رسالتت از بین می رود در این روز بود که حقیقت امامت و ولایت به دست رسول خدا اعلام شد و پایان ختم نبوت و ولایت علی شروع شد.
وی بیان داشت: در تاریخ  نقل شده است که آنقدر جو مسمومی بود که حتی کودکان به تحریک از مشرکان به سمت پیامبر اسلام سنگ پرتاپ می کردند و ایشان را اذیت می کردند که حضرت علی(ع) تا قبل از سن بلوغ می ایستادند و از حضرت حمایت و با کودکان برخورد می کردند.
این مقام حوزوی، با اشاره به مبارزه ها و ویژگی استکبار ستیزی حضرت علی(ع) در مقابل کفر گفت: در جنگ احد این امام ۲۶ ساله بودند که در اوایل جنگ پرچمدار ۹ لشکر را به خاک انداختند و پروانه وار از پیامبر محافظت کردند و به قدری برای حق جنگیدند که ندای آسمانی آمد که او را به جوان نمونه نامیدند.
وی افزود: همچنین در جنگ خندق نیز حضرت علی(ع) ۲۸ ساله بود که قلعه های یهود که آنروز آمده بودند در مقابل اسلام و پیامبر بایستند از خود رشادت به جای گذاشت. همچنین در جنگ خیبر با اخلاص جنگید که وقتی به پیروزی ها رسیدند ابعاد شخصیتی ایشان را پیامبر بیان کرد.
استاد جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: امروز نیز تمام کفر و شرکت جهان ایستاده تا این حقیقت الهی را تحت تاثیر قرار دهد در ایام میلاد الگو قرار دهیم و در برابر کفر جهانی از ولایت و رهبری اطاعت کنیم.
وی ابراز داشت: دشمنان در یک جنگ نابرابر سایبری و ماهواره ای بدترین پیام های انحرافی را برای جوانان ارسال می کنند که اگر از این بخش بخواهیم از حضرت الگو بگیریم حضرت در زمانی که همه در برابر حق ایستاده بودند از حق حمایت کرد و این امر بسیار مهم است.
حیدری مجد با تاکید بر اینکه امروز بین تمام ادیان مذهب شیعه و مکتب اهل بیت به رسمیت شناخته شده است گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و به غنیمت بشماریم رهبری نیز در این باره بیان کردند که ۲۲ بهمن عید غدیر دیگری است از این رو باید توجه کنیم ببینیم در عید غدیر چه اتفاقی افتاده است که رهبری اینگونه تاکید کردند.
وی افزود: در ۲۲  بهمن حکومت شیعه ایران به رسمیت شناخته شد و اینجا جا دارد که جوانان بزرگترین شخصیت این مذهب حضرت علی (ع) را برای خود الگو قرار دهند و همانگونه که ایشان در برابر تمام باطل از پیامبر دفاع کرد ما نیز در برابر کفر، ولایت مدار باشیم.
استاد جامعه الزهرا(س) گفت: به برکت رهبری امام راحل و این اتفاق را در انقلاب اسلامی دیدیم و همه جوان هایی که در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند و چه محسن حججی ها که از حق دفاع کردند این الگوها را داشته ایم.
وی خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدا در سایه رهبری راه حق برای تمام انسان های پاک صفت روشن شده است که در مسیر مولا قرار گیرند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha