جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت ابوالفضل

حوزه/ مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا(س) گفت: بزرگترین درسی که حضرت ابوالفضل(ع) از مادر بزرگوارشان آموختند اطاعت محض از امامت و ولایت بود که باید این بخش از زندگی این حضرت برای مردم به ویژه قشر جوان تبیین شود.

طاهره حیدری مجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار داشت: بزرگترین درسی که ایشان برای نسل جوان داشته است ولایت مداری است که جا دارد که این قسمت از زندگی این حضرت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: باید از مکتب ایشان درس بگیریم و مادران نیز نسبت به این امر متعهد باشند و نسبت به اطلاعت از امر ولایت فرزندانشان را تربیت کنند.
مسؤول بسیج اساتید ونخبگان جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه در دستگاه خلقت الهی هیچ چیزی تصادفی نیست گفت: تولد امام حسین(ع) در روزسوم شعبان و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) در چهارم شعبان را نمی توانیم امر تصادفی بدانیم بلکه امری است که ایشان در میدان نبرد و در سخت ترین روزها یک چهارم حرکت امام حسین(ع) با این حضرت بود از این رو نیاز است تا شخصیت ایشان را از ابعاد مختلف بررسی کنیم.
وی ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) فرزند ام البنین هستند مادر ایشان زنی با تقوا، آداب اخلاقی و بسیار احترام کننده به فرزندان حضرت زهرا(ع) بود.
حیدری مجد با اشاره به اینکه ماه شعبان و محرم فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد زندگی این حضرت و ترویج اطلاعت از ولایت و امامت است گفت: باید نسل جوان از این اقدام، درس را بگیرند چراکه دشمنان و بلوک غرب و شرق برنامه هایی برای جوانان ریخته اند که جز نابودی این قشر نیست.
وی اضافه کرد: دشمنان با توطئه ها اهداف بلندی را در نظر گرفته اند به گونه ای که جوانان ولایت فقیه را رها می کنند و به دامان دشمنان پناه می برند.
مسؤول بسیج اساتید ونخبگان جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: اگر وظایفی که یک جوان در برابر ولایت و رهبری بر عهده دارد را درست انجام دهد ما افرادی چون شهید محسن حججی ها و قاسم سلیمانی ها را می بینیم که مهمترین ویژگی آنان بصیرت فاطمی و پایبند شدن به امر ولایت بود که امروز زندگی و سلوک حضرت ابوالفضل(ع) و مادرش باید به جوانان آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه مهمترین بخش زندگی حضرت ابوالفضل(ع) در پای ولایت و امامت ماندن بود گفت: ایشان در دورانی که در دامان مادر بودند مؤدب به آداب، تقوا، ایمان و عالی ترین تعهدات را درس گرفتند همچنین در مورد شخصیت و ازدواج ام البنین آمده است که هنگامی که از ایشان درخواست ازدواج شد خود و پدرشان با نهایت تواضع و ادب نسبت به این امر خوشحالی کردند.
حیدری مجد با اهتمام بر اینکه حضرت ابوالفضل(ع) در دانشگاه امام علی(ع) درس شجاعت و شهامت را آموزش دادند گفت: هرچند سن شریف این حضرت در زمان پدرش ۱۵ سال بود اما در یکی از مهمترین جنگ ها از جمله صفین با رشادت ها مبارزه کردند.
وی افزود: یکی از دوران زندگی حضرت ابوالفضل(ع) خدمت به امامان حسن و حسین(ع) بود گفت: بعد از شهادت پدرش، این حضرت ۱۰ سال مانند کسانی که در خدمت علما هستند زندگی کردند و واسطه ملاقات و دیدارهای بین مردم و امام حسن(ع) بودند.
مسؤول بسیج اساتید ونخبگان جامعه الزهرا(س) بیان داشت: همچنین ۱۰ سال از عمر خویش را در کنار امام حسین(ع) بودند و خود را خادم این دو امام بزرگوار می دانستند چراکه مادر به او آموخته بود که فرزندان حضرت زهرا(س) هستند و تو خادم این خاندان هستی و سطح برادری بااین بزرگواران را ندارید.
وی با اشاره به اینکه خدمت حضرت ابوالفضل(ع) در اوج کربلا بود گفت: در کربلا کسانی که می خواستند با امام حسین(ع) دیدار کنند واسطه می شدند و این خادمی را با افتخار برای خود پذیرفتند تا اینکه در لحظات شهادت حضرت زهرا(س) ایشان را فرزندش خطاب کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha