سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عزاداری رحلت حضرت زینب کبری (س) در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: امام حسین (ع) در نصف روز عاشورا به خوبی اهمیت به نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر، لقمه حلال، اخلاق، عدالت، وفادری به عهد و پیمان، صبر و بردباری، گذشت و ایثار، بصیرت و شناخت زمان، حریت و آزادی و بخشش را به تصویر کشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که سوره فجر و آیات مباهله، تطهیر، جهاد در شأن امام حسین(ع) نازل شده است، اظهار داشت: حیات اسلام مرهون قیام و شهادت امام حسین (ع) بود و اگر قیام حضرت(ع) و اسارت اهل بیت(ع) نبود، نامی از اسلام نمانده بود و لذا به همین جهت پیامبر اکرم (ص) در شأن سید الشهدا (ع) می‌فرمایند: "حسین منی و انا من حسین".

وی با تصریح بر این که بر اساس روایت رسول مکرم اسلام (ص) شعله‌های عشق و علاقه امام حسین (ع) تا قیامت در دل‌های مومنان باقی خواهد ماند، گفت: خداوند متعال امتیازات متفاوتی به امام حسین(ع) داده که از جمله آن‌ می‌توان به قرار گرفتن شفا در تربت حضرت و استجابت دعا در حرم مطهر ایشان اشاره کرد.

وی افزود: سیدالشهدا (ع) عشق و فداکاری و گذشت در راه خدا را عملا معنی کرد و اگر کار امام حسین(ع) در روز عاشورا نبود، بسیاری از مفاهیم و لغات را نمی‌توانستیم معنی کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در زندگی امام حسین (ع) همیشه، خداوند و توحید، محور است و لذا در گودال قتلگاه هم آنجایی که امام صورت بر روی خاک نهاد و فرمودند: "إلهِی رِضاً بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ" این امر تجلی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) و یارانشان مصداق بارز ایثار و از خود گذشتگی هستند و شهادت مظلومانه شان نیز این مطلب را به وضوح نشان می‌دهد، گفت: حضرت در مسیر حرکت خود در پاسخ رد به بیعت با یزید فرمودند: "مثلی لا یبایع مثله"، اهمیت عزت در زندگی را معنا و غیرت، شجاعت و نترسیدن از مرگ را تفسیر کردند و هیچ ترس و واهمه ای در مقابل خیل عظیم سپاه دشمن نداشتند.

محمدلو تاکید کرد: امام حسین (ع) در نصف روز عاشورا به خوبی اهمیت به نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر، لقمه حلال، اخلاق، عدالت، وفاداری به عهد و پیمان، صبر و بردباری، گذشت و ایثار، بصیرت و شناخت زمان، حریت و آزادی و بخشش را به تصویر کشید و آنجا که عزیزانش در مقابل او پرپر می‌شدند اما ذره ای از ایمان امام کاسته نشد، می‌توان گفت که ایشان الگوی بارز صبر بودند.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) الگوی بی نظیر گذشت است، با وجود آنکه حر راه ورود حضرت به کربلا را بسته بود، اما هنگام توبه و بازگشت از خطا حضرت به راحتی قبول می‌کنند و چه زیباست که این اخلاق در جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با زمان شناسی خود درس بزرگی به اهالی سیاست و رسانه داد و همین امر باعث شد تا قیام سیدالشهدا (ع) برای همیشه در تاریخ ماندگار شود، مطرح کرد: امام حسین (ع) در خانه باصفای امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تربیت یافت، خانه‌ای که در آن عشق به خدا و رسولش، محبت به خانواده، نوع دوستی و توجه به فقرا، شجاعت در دفاع از حق، فدا شدن در راه حق و عدالت جلوه‌گر بوده است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha