شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران همزمان با روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، این روز را به همه کادر درمانی و پرستاران کشور تبریک گفت و از مجاهدت های این عزیزان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور صبح امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ در ویژه برنامه روز میلاد حضرت زینب کبیری(س) که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کوثر برگزار شد، این روز را به همه پرستاران و کادر درمانی تبریک گفت و با بیان این که برای شناخت حضرت زینب(س) اول باید نقش ایشان در حادثه کربلا را دید، اظهار داشت: حضرت زینب(س) در حادثه کربلا با توجه به این که دستگاه بنی امیه طوری وانمود کرده بود که پیروز میدان شده و امام حسین(ع) شکست خورده است، با نقش آفرینی صحیح، شکست قطعی را به پیروزی تبدیل کرد.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) درخشش ویژه و شایسته ای در کربلا داشت و همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، افزود: این پیروزی در مقابل دشمن نشان دهنده روحیه مقاوم، با صلابت و شجاعانه حضرت زینب(س) است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران حضرت زینب(س) را یک اسوه تمام عیار و کامل در میدان مقاومت و مقابله با بحران ها دانست و ادامه داد: همه ما به ویژه حوزویان باید از این صلابت حضرت الگو بگیریم و در مقابل دشمن با تمام توان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به این که حضرت زینب(س) در کانون خانواده ای به شدت انقلابی و جهادی رشد کرد و گفت: در این خانواده ملاک حفظ ارزش های اجتماعی، مقاومت و ایثارگری است که این امر را در سیره امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در ادامه زندگی نیز با خانواده ای پیوند ایجاد می کند که همسر او عبدالله دارای روحیه انقلابی و ایثارگری است و در همه لحظات حضرت زینب(س) را همراهی می کند و چنان به ارزش های ولایی واقف است که فرزندان خود را برای جانفشانی در مسیر ولایت و شهادت در کربلا با کاروان اباعبدالله(ع) راهی می کند.

وی با بیان این که بیشترین دغدغه بانو زینب(س) حین و بعد از واقعه دردناک و غم انگیز کربلا حفظ ولایت و تداوم مسیر ولایت و مقاومت بود، بیان داشت: چه آنجا که با تمام وجود در کنار رهبر و امام خود حضرت سیدالشهدا(ع) می ایستد و چه آنجا که جانانه از حضرت سیدالساجدین زین العابدین(ع) دفاع می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: قدرت روحی حضرت زینب(س) به قدری والا و وسیع است که با توجه به تمام سختی ها و رنج ها ذره ای در مقابل دشمن کوتاه نمی آید و چه بسا فرماندهی قوی خود را در میدان به نمایش می گذارد و به اطرافیان هم روحیه پیروزی و مقاومت را تزریق می کند.

وی با تأکید بر این که قدرت روحی مقابله با دشمن در صحنه های سخت را باید از حضرت زینب(س) آموخت، افزود: همین قدرت روحی عقیله بنی هاشم بود که سبب شد وقتی در مجلس عبیدالله بن زیاد حاضر شد ذره ای از مقاومت خود نکاست و وقتی عبیدالله قصد تخریب و تضعیف روحیه اهل بیت امام حسین(ع) را داشت، حضرت زینب(س) با تمام ایمان فرمود: «ما رأیت الا جمیلا» و همین طور وقتی اهل بیت(ع) در مجلس یزید حاضر می شوند حضرت خطاب به یزید می فرماید: تو بدان نمی توانی نام ما و ذکر ما را از روزگار محو کنی و آنکه محو خواهد شد تویی».

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور یکی از جنبه های بسیار موفق شخصیت حضرت زینب(س) را جامعیت ایشان دانست و ادامه داد: در زندگی اجتماعی افراد با مشکلات متفاوتی رو به رو هستند و نمی توانند جامع الاطراف بودن را در خود حفظ کنند، عده ای تا فعالیت اجتماعی شروع می کنند در خانواده به مشکل برمی خورند، عده ای تا به سمت تشکیل خانواده می روند فعالیت اجتماعی آنها تحت تأثیر قرار می گیرد و برخی وقتی زندگی جدیدی شروع می کنند رابطه آنها با اقوام و اطرافیان به هم می ریزد که این مسئله نیازمند اصلاح است.

وی اظهار داشت: حضرت زینب(س) شخصیتی هستند که قدرت جمع بین همه مأموریت ها و مسئولیت ها را داشتند و ما باید در این زمینه از حضرت الگو بگیریم و معادلات بین روابط خانوادگی و اجتماعی را به نحو احسن مدیریت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با توصیه‌هایی به طلاب خواهر در راستای انجام امور زندگی و فعالیت های اجتماعی، گفت: خواهران طلبه باید خانواده خود را اجتماعی ببینند و نه فقط در حد هسته خانواده شخصی و همواره خود را برای ایفای نقش در شرایط سخت آماده کنند؛ همچنین خواهران طلبه باید شهامت گفتار و دفاع از حق را در هر شرایط سختی پیدا کنند و خود را الگویی برای دیگران قرار دهند.

وی در پایان روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به همه کادر درمانی و پرستاران جان بر کف کشور که در این شرایط سخت کرونایی در خط مقدم مقابله با این ویروس و کمک به نجات جان بیماران هستند و مجاهدت می کنند تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha