پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: پیش رو بودن و اثرگذاری حوزه های علمیه در بخش دیجیتال را مدیون مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور امروز پنج شنبه ۴ دی  در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور اظهار داشت: مجموعه علوم اسلامی نور بزرگترین پشتیبان علوم اسلامی و انسانی و آبروی حوزه های علمیه است.

وی با تقدیر از فعالیت ریاست، معاونان، مدیران و کارکنان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، افزود: پیش رو بودن و اثرگذاری حوزه های علمیه در بخش دیجیتال را مدیون این مرکز کامپیوتری هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که در حوزه علوم اسلامی و انسانی باید یک مرجعیت تثبیت یافته داشته باشیم و این چشم انداز درستی است که باید به آن برسیم، ادامه داد: شرایط به گونه ای است که حوزه می تواند از این طریق خودی نشان بدهد و یک رقابت علمی گسترده را در بین اصحاب دانش ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مجتهدی که امروز از این فضا فاصله بگیرد تأثیرگذاری مدنظر را نخواهد داشت و این نشان می دهد ورود به فضای مجازی و دیجیتال یک ضرورت انکارناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: خدا را شاکریم رهبر عزیزی داریم که با روشنگری و نواندیشی همواره به دنبال حفظ جایگاه حوزه های علمیه بوده و هستند و در دوره زعامت ایشان، حوزه های علمیه به سمت رشد و شکوفایی حرکت کرده اند.

وی با بیان این که ورود مورد به مورد در علوم اسلامی و انسانی امری ضروری است، بیان داشت: حوزه های علمیه خواهران در این مسیر حرکت می کنند و به دنبال این هستند تا ظرفیت طلاب خواهر بیش از پیش شناسایی و رشد داده شود تا شاهد نمود این ظرفیت ها در جامعه باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: ویژگی ها و ظرفیت هایی در حوزه های علمیه و به طور خاص در حوزه های علمیه خواهران وجود دارد که باید به آن پرداخته شده و نقش های آموزشی، پژوهشی و تربیتی برای طلاب خواهر در جامعه دیده شود.

وی با اشاره به پیشرفت و سرعت حوزه های علمیه خواهران در بحث فناوری اطلاعات، افزود: بخشی از این پیشرفت به این دلیل بوده که خواهران کمترین ورود را به مراکزی که آقایان حضور دارند، داشته باشند و بتوانند با آرامش خیال در منزل و مراکز مختص خواهران نیازهای آموزشی و پژوهشی خود را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که حوزه های علمیه خواهران هنوز در ابتدای راه قرار دارد و پیشرفت در این مرکز محسوس است، ادامه داد: در یازدهمین دوره جشنواره علامه حلی در بین ۵۷ برگزیده تعداد ۲۵ نفر از طلاب حوزه های علمیه خواهران بودند که این نشان می دهد این مجموعه نوپا امروز پا به پای حوزه علمیه کهن برادران در حال حرکت است.

وی در پایان اظهار داشت: آمادگی کامل برای همکاری با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور را داریم تا در بحث علوم اسلامی و انسانی تسریع حاصل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha