جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید مدیر حوزه های علمیه خواهران از دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که حوزه نباید از تحولات نوین فاصله بگیرد و برکنار باشد، گفت: اگر فاصله ایجاد شود، حوزه نقش میدانی و اثرگذار خود را از دست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در بازدید از دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ صورت گرفت، اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز با این ظرفیتی که در حوزه های علمیه ایجاد شده آشنا شدیم.

وی با بیان این که حوزه نباید از تحولات نوین فاصله بگیرد و برکنار باشد، افزود: اگر فاصله ایجاد شود، حوزه نقش میدانی و اثرگذار خود را از دست خواهد داد، لذا ضروری است حوزه های علمیه مجموعه ظرفیت های خود را در فضای IT و فضای مجازی وارد کنند تا تأثیرگذار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: این که امروز حوزه با ابعاد وسیع در فضای مجازی حاضر شود کاملا هوشمندانه است و این امر باید مطابق با نیازهای روز جامعه بیش از پیش تقویت شود.

وی ادامه داد: این که منتظر باشیم به تدریج حوزه به رشد و بالندگی برسد، کافی نیست و ضروری است حرکت سریع و رو به جلو متناسب با جامعه و ارزش های انسانی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که حوزه های علمیه خواهران جزو مجموعه های پیشرفته در مباحث IT و فضای مجازی است، گفت: حوزه خواهران بر استمرار حرکت در این مسیر اصرار دارد و در صدد تقویت روز به روز این ظرفیت است.

وی با اشاره به آیه ۷۱  سوره توبه که خداوند می فرماید: « وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِیاءُ بَعضٍ ۚ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَیَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ...؛ مردان و زنان باایمان، ولیّ (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند...»، افزود: در این آیه خداوند یک نقش موازی نقش مردان به زنان داده است و این یعنی، باید بستر و جایگاه خوب اجتماعی برای رشد زنان در جامعه ایجاد شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که بستر فضای مجازی، فرصت خوبی است تا از ظرفیت بانوان به نحو احسن در فعالیت های اجتماعی استفاده شود، بیان داشت: در همین راستا نیاز است رشته هایی مطابق با نیازهای اجتماعی زنان در حوزه های علمیه خواهران ایجاد شود و تربیت نخبگانی در این جهت صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه خواهران آماده همکاری با دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی در راستای توسعه مجازی هست، ادامه داد: افق روشنی در پیش روی این همکاری ها وجود دارد و قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: ما باید در فضای مجازی هیمنه دشمنان و ناهنجاری های اجتماعی را بشکنیم و وقتی این امر تحقق پیدا کرد و سلطنت فضای مجازی شکست ما قدرت بازدارندگی پیدا خواهیم کرد و می توانیم با ایجاد قوت مقاومت به قدرت برسیم و وقتی قدرتمند شدیم امر به معروف و نهی از منکر ما نیز اثرگذار خواهد شد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام رضا حاج حسینی، دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی، گزارشی تفصیلی از فعالیت‌های صورت گرفته در دفتر مطالعات اسلامی ارائه کرد.

گفتنی است، پژوهشگاه فضای مجازی به عنوان بازوی پژوهشی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و همچنین نقطه اتصال و ارتباط مراکز علمی و پژوهشی کشور در حوزه‌های مرتبط با فضای مجازی، از سویی متکفل پاسخگویی به نیازهای پژوهشی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی برای پشتیبانی از راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌ها بوده و از سوی دیگر، هدایت و توسعه ظرفیت‌های پژوهشی در راستای اولویت‌های فضای مجازی کشور را عهده‌دار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha