جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سفر مدیر حوزه خواهران کشور به هرمزگان

حوزه/مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: امداد فرهنگی و مساعدت حوزه های علمیه در امداد فرهنگی، یکی از با ارزش ترین خدمات بانوان حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، شب گذشته در مراسم افتتاحیه مراکز نیکوکاری مدارس علمیه خواهران این استان بیان کرد: همیاری حوزه های علمیه در امداد فرهنگی، یکی از با ارزش ترین وظایف و خدماتی است که تأثیرش به طور مستقیم به خود شخص و عمل کنندگان به نیکی بر می گردد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به آیات پنج تا هفتم سوره لیل « فَأَمَّا مَنْ أَعْطی‌ وَ اتَّقی‌،وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنی‌، فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْری» و اینکه شخصیت افراد برای رفتن به سمت دین، بهشت و آسانی با سه چیز کلید زده می شود افزود: عطا کردن به دیگران، خدا ترس بودن و اینکه وجدانش تصدیق کننده نیکی باشد، میل و خواسته انسان را به سمت آسانی که همان بهشت و شریعت آسمانی است، متحول می کند.

وی با ذکر ادامه آیات سوره لیل « وَ أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنی‌ «۸» وَ کَذَّبَ بِالْحُسْنی‌ «۹» فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْعُسْری‌ ۱۰»، تصریح کرد: کسی که اهل بخل بوده و احساس بی نیازی در برابر پروردگار داشته و تکذیب کننده نیکی ها باشد، شخصیتش به گونه ای می شود که به سمت گناه و جهنم حرکت می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، اظهار داشت: انفاق در فرهنگ اسلامی تنها برای دستگیری از فقرا نیست، بلکه دستگیری از فقرا بهانه ای برای اینکه شخص انفاق کننده در حقیقت  بر سفره فقرا نشسته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، با اشاره به ادامه آیات ۱۷ تا ۲۱ سوره لیل « وَ سَیُجَنَّبُهَا الْأَتْقَی «۱۷» الَّذِی یُؤْتِی مالَهُ یَتَزَکَّی «۱۸» وَ ما لِأَحَدٍ عِنْدَهُ مِنْ نِعْمَةٍ تُجْزی‌ «۱۹» إِلَّا ابْتِغاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلی‌ «۲۰» وَ لَسَوْفَ یَرْضی‌ » بیان کرد: انسان با تقوا برای رسیدن به آزادی و رشد معنوی مالش را در راه خدا داده تا خودش را پاک کرده، آزاد شود که هدفش جلب توجه پروردگار است و خداوند توجه خاصش را شامل وی کرده و شخصیتش متحول می شود.

وی تصریح کرد: مسئله نیکوکاری بیش از آنچه به عنوان یک عمل دستگیرانه از طبقه ضعیف باشد، عاملی برای رشد ظرفیت ایمانی، تطهیر باطنی و تحول درونی است برای اینکه شخص انفاق کننده به آسانی به سمت دین برود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، افزود: اگر کسی توان مالی برای انفاق نداشته باشد، باید دیگران را به این کار تشویق نماید که اگر کسی در این راه قدمی بردارد دارایی اش بیمه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، در پایان گفت: رشد طلبه در گرو تقوا در عمل و زبان است، البته از نگاه قرآن بعضی چیزها اثر تربیتی خاص دارد که یکی از آنها فعالیت مراکز نیکوکاری است که با بنای آن در مجموعه حوزه های علمیه خواهران، به خواست خداوند طبقه محروم از آن بهره خواهند برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha