چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خانم زهرا صالحی پور

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران میناب گفت: علم توحیدی در رأس همه امور و برنامه‌ها است و «توحید» اولین مبانی و اصول نظری سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان، خانم زهرا صالحی پور صبح امروز در نشست پژوهشی «مبانی و اصول نظری سبک زندگی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب» که در بستر فضای مجازی و با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها میناب برگزار شد، بیان کرد: سبک زندگی، نظام‌واره‌ای است که هندسه کلی رفتار بیرونی افراد خانواده و جوامع را از هم متمایز می سازد.

استاد حوزه با یادآوری آیه ۱۹ سوره محمد «فاعلم انه لا اله الا الله»، گفت: علم توحیدی در رأس همه امور و برنامه‌ها است و توحید اولین مبانی و اصول نظری سبک زندگی اسلامی است و نبوت، معاد، عدل و امامت دیگر مبانی و اصول نظری سبک زندگی اسلامی به شمار می رود.

خانم صالحی پور خاطرنشان کرد: سبک زندگی، مجموعه‌ای از طرز تلقی‌ها، ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌های هر چیزی را در بر می گیرد.

وی با تأکید بر بیان مؤلفه های سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: شیوه زندگی هر فردی، بیانگر هویت و معرف شخصیت آن فرد است و هدف در سبک زندگی اسلامی تحقق حیات طیبه دنیوی و اخروی مردم در بستر قرب الهی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب اظهار داشت: در قرآن کریم هدف از بعثت انبیاء، نورانی شدن انسان و جامعه معرفی شده است که این نورانیت در مسیر حرکت به سوی خداوند، تحقق خواهد یافت.

وی در پایان تصریح کرد: تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی منوط به معنویت، اخلاق و تضرع به سوی خداوند است که این مهم، در بستر سبک زندگی دینی، امکان پذیر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی نعیمی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    اصلان خوب گبود خیلی حیلی بعد بود