جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سفرمدیر حوزه خواهران کشور به هرمزگان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: سفارش به احسان و نیکوکاری یک دستور قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) است و مراکز نیکوکاری در حوزه های علمیه با این هدف تأسیس شده و سرآمد سایر مراکز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری شب گذشته در جلسه افتتاحیه مراکز نیکوکاری مدارس علمیه خواهران هرمزگان، با خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، الهیاری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیران مدارس علمیه استان که در بستر فضای مجازی حضور داشتند، بیان کرد: انقلاب و نظام اسلامی باعث شکل گیری مراکز نیکوکاری در مؤسسات و نهادهای مختلف شد که به صورت منظم، کار خود را در مورد احسان و  مساعدت به مردم و به خصوص فقراء شروع کرد.

مدیر حوزه علمیه خوهران استان هرمزگان خاطر نشان کرد: بسیاری از نهادها، ارگان‌ها و حتی افراد حقیقی، مؤسسات خیریه ای به نام مراکز نیکوکاری تاسیس کرده اند که از حد شمارش خارج بوده و ممکن است موازی کاری و پراکنده کاری هایی نیز داشته باشند.

حجت الاسلام جهانگیری، با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه یک ملجأ و ام‌القرایی برای همه مراکز نیکوکاری است افزود: مراکزی که در حوزه‌ها شکل گرفته، شاخصه و شاکله ی بنای برپایی آنها با سایر مراکز متفاوت است.
  
وی اظهار کرد: با توجه به رسالتی که حوزه‌های علمیه در زمینه تبلیغ و اشاعه‌ فرهنگ و ارزش‌های دینی دارند و با وجود اتصالی که طلاب با بدنه جامعه داشته و نسبت به مسائل شرعی آگاهی دارند، مراکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه را می توان سرآمد سایر  مراکز نیکوکاری دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به افتتاح چندین ساله مرکز نیکوکاری حوزه خواهران هرمزگان و قدردانی از همکاری ها و مساعدت های دکتر الهیاری، مدیر کل کمیته امداد استان، خاطرنشان کرد: شعبه های مختلفی در شهرستان‌ها و مدارس علمیه استان فعالیت داشته اند که این مراکز در بعضی از مدارس علمیه استان فعال بوده و ۳ الی ۴ مدرسه نیز به صورت پراکنده در این زمینه فعالیت داشته اند که  افتتاح شده و به صورت رسمی آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha