پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتصاب حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده به عنوان امام جمعه جدید بندرعباس

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: نرم‌افزار تمدن نوین، علم، دانش، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است و اگر اندیشه جامعه تمدنی نباشد و شالوده فکری جامعه، آمادگی لازم برای ظهور و پذیرش حضرت حجت نداشته باشد تمدن نوین خلق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار، بیان کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی رسالت و چشم اندازی است که برای کشور مد نظر است و رهبر معظم انقلاب نیز آن را ترسیم نمودند.

امام جمعه بندر عباس با تأکید بر زیر ساخت های تمدن نوین که بخش‌های سخت افزاری و بخش‌ نرم افزاری است، تصریح کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند اندیشه ای تبیین یافته است که تمام تار و پود جامعه اسلامی را فرا گرفته و آماده سازی بخش‌های نرم افزاری رکن اصلی در این امر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، به وضعیت کشورهای همسایه در این زمینه اشاره کرده و بیان کرد: کشورهایی مانند قطر و کویت با وجود برخورداری از ذخایر نفتی و گازی قادر به ایجاد و خلق یک تمدن نیستند، هر چند از لحاظ سخت افزاری شرایط مساعدی دارند چون از لحاظ نرم‌افزاری در درجه پایین هستند.

وی افزود: نرم‌افزار تمدن نوین، علم، دانش، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است و اگر اندیشه جامعه تمدنی نباشد و شالوده فکری جامعه، آمادگی لازم برای ظهور  و پذیرش حضرت حجت نداشته باشد تمدن نوین خلق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اینکه در اندیشه فکری نوین، محیط های علمی و بویژه حوزه های علمیه که با بدنه جامعه مرتبطند؛ نقش مهمی دارند تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران با فکر اندیشه نوین و به عنوان مکمل در کنار حوزه های علمیه برادران با بیش از هزار سال قدمت و زبان امروزی شکل گرفته است.

این مقام مسئول افزود: حوزه علمیه نجف با قدمتی طولانی در دایره تشیع و جامعه تسنن شکل گرفته و امام خمینی(ره) بنیان اصلی تمدن را در گذشته شکل دادند و زیر ساخت اصلی تمدن نوین، عالمان، دانشمندان و فرهیختگان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، ادامه داد: حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیش از ۱۵۰۰طلبه شاغل به تحصیل و همین تعداد هم فارغ التحصیل به عنوان سرمایه های ارزشمندی هستند که می توانند مسئولیت سنگین بهبود وضعیت خانواده‌ها که به بهبود وضعیت جامعه منجر می‌شود  بر عهده گرفته و در بخش نرم‌افزار تمدن نوین سهیم باشند.

وی در پایان با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبریکه فرمودند«در حوزه علمیه خواهران باید مفسر، فقیه، محقق و پژوهشگر ارزشمند در حوزه علمیه خواهران داشته باشیم» خاطر نشان کرد: حوزه علمیه برادران و به ویژه حوزه علمیه خواهران نیازمند کار و سرمایه ای بزرگ هستند که شایسته است همه نهادها و سازمان ها همکاری کنند تا زمینه رشد و بالندگی برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha