جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معصومه خادمی

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجسیه(س) بندرعباس گفت: آرمان خواهی و عشق به آرمان اسلامی و شیعی از ویژگی‌های علامه امینی است.

خانم معصومه خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان با گرامیداشت سالروز نکوداشت علامه امینی(ره) بیان کرد: علامه، عالمی وظیفه شناس بود.

وی با تأکید بر اینکه کتاب الغدیر علامه عبدالحسین امینی پاسخی برای رفع اتهامات و شبهاتی است که در فضای استعماری توسط برخی از دانشمندان اهل سنت ایجاد شده است، افزود: کتاب الغدیر یک دایره المعارف قرآنی، حدیثی، تاریخی و ادبی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجسیه(س) بندرعباس بیان کرد: کتاب الغدیر بیان کننده و میزان و معیار در احترام به صحابه و تابعین بوده و نوعی دعوت به اتحاد است.

خادمی ضمن بیان اینکه تلاش، کوشش، وظیفه شناسی، غیرت دینی در مقابل شبهات، درس‌هایی‌ است که می‌توان از علامه یاد گرفت‌، تصریح کرد: حدیث غدیر تکلیف امت اسلامی را برای هدایت و حکومت معین کرده است و علامه در این کتاب به موضوع پرداخته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علامه امینی، مجتهدی مخلص بود و عشق به امام علی علیه السلام است که توانایی را در روح و روان  علامه به وجود آورده و توانسته است چنین اثر بی نظیری مانند کتاب الغدیر را خلق کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha