یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: مطالعه صحیح، عنصر مهم در پژوهش موفق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری، شب گذشته در دوره هر طلبه یک بسته پژوهشی با عنوان «شیوه های مطالعه» که به صورت برخط (آنلاین) توسط مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد بیان کرد: طبق بیانات امام خامنه ای، تحقیق منبع تغذیه آموزش است که عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد، نتیجه اش یکجا ایستادن، درجا زدن و با دنیای پیرامون به تدریج بیگانه تر شدن است، تصریح کرد: پژوهش، رفتن به دنبال مجهولی است که پاسخش به طور مستقیم در منابع نیست و نیاز به بررسی دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، با اشاره به اینکه با نگارش و کتابت باید علم را ثبت و ضبط کرد، افزود: بسته پژوهشی از روش مطالعه شروع شده و با ارکان روش نویسندگی، روش استفاده از منابع و ابزار، روش مقاله نویسی و روش پایان نامه نویسی خاتمه می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری با اشاره به دلایل عدم رغبت و انگیزه برای مطالعه خاطرنشان کرد: پژوهشگر و محقق موفق کسی است که با کتاب مأنوس بوده و در کمترین زمان، بیشترین کتاب را مطالعه کند.

وی، بهترین روش مطالعه موفق،«RPQSMR» دانست و اذعان داشت: در این روش مرور اجمالی، پیشخوانی، طرح سئوال، تکرار و تلقین و آزمون  از مراحل مؤثر در مطالعه جدّی و موفق است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، با بیان اینکه سرعت متناسب و درک مطلب ۲ عنصر مهم در مطالعه موفق است، اضافه کرد: مطالعه یک مهارت بوده که با کسب فرایند و کنار گذاشتن عادت های اشتباه مطالعه به دست می آید.

حجت الاسلام جهانگیری، در پایان با اشاره به مزیت شیوه صحیح مطالعه عنوان کرد: خواندن درست موجب کاهش زمان مطالعه، افزایش میزان یادگیری، طولانی تر شدن مدت نگهداری مطالب در حافظه و به خاطرسپاری اطلاعات می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha