پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زهرا صالحی

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه (س) رودان گفت: مفهوم اصلی وحدت حوزه و دانشگاه این است که علم و دین باید پا به پای هم حرکت کرده و مکمل هم باشند.

خانم زهرا صالحی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، ضمن تبریک فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی که با تفکر و نوآوری‌های آیت ‌الله مفتح موضوع وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد تا به امروز پیشرفت و اتفاقات شگرفی در صحنه جامعه افتاده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) با تأکید بر فرمایش امام خامنه ای «فرهیختگان، نخبگان و مغز متفکران جامعه از وحدت حوزه و دانشگاه به وجود آمده ‌اند» افزود: امروز پیشرفت‌ها و اتفاق‌های شگرفی در جامعه به وجود آمده که مرهون تلاش اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه است.

 صالحی، با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه دو رکن نظام مقدس جمهوری اسلامی است تصریح کرد: وحدت این دو رکن پیشرفت جامعه، به معنای حرکت منسجم دین و علم است.

وی بیان کرد: ارتباط متحدانه حوزه و دانشگاه آثار بسیاری در جامعه دارد به همین دلیل دشمنان سعی دارند با تفرقه افکنی بین این دو رکن، جامعه را از این فرصت بزرگ محروم سازند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س)، در پایان با تأکید بر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه استو طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند»، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی است و بدون این وحدت، انقلاب اسلامی کم فروغ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha