پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راضیه سلیمانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس ضمن تبریک هفته پژوهش به همه ی طالبان علم گفت: کسب علم و تلاش بی وفقه در عرصه های مختلف از فرصت هایی است که برای رسیدن به استعداد برتر و حل مشکلات جامعه می توان از آن استفاده کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از هرمزگان، خانم راضیه سلیمانی عصر امروز در نشست پژوهشی «جنبش علمی، استعدادهای برتر، فرصت ها و چالش ها» که با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهراسلام الله علیها بندرعباس برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش، بیان کرد: استعداد برتر عنوانی است که نه تنها در میان اهل علم، بلکه در زمینه های دیگر نیز کاربرد دارد. 

وی با اشاره به اینکه فرصت های پیش روی طلاب، مقدمه ای برای استعداد برتر و نخبه شدن است، تصریح کرد: ورود به عرصه طلبگی و فراگیری علوم حوزوی خود، نوعی استعداد برتر بودن است، لذا طلاب باید برای نخبه شدن تلاش کرده و از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.

خانم سلیمانی یکی از فرصت های طلبگی را علم اندوزی دانست و خاطرنشان کرد: طبق روایت «العلم سلطان» که در نهج البلاغه به آن اشاره شده است، علم برای انسان اقتدار می آورد که این امر موجب استعداد برتر شدن می شود.

مدیر مدرسه الزهرا (س) با اشاره به اینکه استعدادهای برتر علمی و نخبگان در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مورد توجه و مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند، افزود: تهدیدها و تحریم ها یکی از مشکلات کشور در زمان کنونی است که یکی از راه های مقابله با آن استفاده از نظرات نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر است، به طوری که هم اکنون با استفاده از این نیروها، بسیاری از تهدیدها متوقف شده و یا  از بین رفته است.

استاد حوزه خواهران گفت: مطالعه زندگی نامه دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان مانند فارابی، ابن سینا و خوارزمی و آشنایی با  سیره ی علمی و عملی آنان یکی دیگر از فرصت هایی است که طلاب را برای رسیدن به یک نیروی برتر علمی کمک  می کند.

سلیمانی با اشاره اینکه منحصر شدن استعدادهای برتر و نخبگان در یک رشته علمی چالش است، اذعان داشت: هدف نخبه باید علاوه بر تولید علم، رشد و توسعه ی مرزهای دانش باشد تا بتواند آسیب های اجتماعی و مشکلات را حل کند. 

گفتنی است، در این نشست مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) به مناسبت هفته پژوهش ضمن تقدیر از خانم ها مریم جعفری، زینب عطااللهی، آسیه گلستانی، زینب خسروی نیا به عنوان اساتید کارگروه ارزیابی طرح ها و مقاله های پژوهشی مدرسه و تقدیر از تلاش های خانم سالاری معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) و خانم حمیده بیاضی که در سومین جشنواره علامه حلی در سطح کشور به عنوان پژوهشگر برتر شناخته شد، از چند نفر از طلاب فعال پژوهشی مدرسه نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha