جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 933486
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
رقیه زنگی

حوزه/مشاور مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس گفت: زوجین باید نسبت به تفاوت‌های هم آشنایی داشته و از این طریق به انتظارات همدیگر پاسخ دهند.

خانم رقیه زنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم زنگی در نشست مجازی مشاوره با حضور طلاب و دانش آموختگان سطح سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس ضمن بیان روایتی از امام رضا علیه‌السلام «بدانید که زنان چند گروه اند و یک گروه از آن‌ها گنج و غنیمت به شمار می آیند. این گروه زن هایی هستند که شوهران خود را دوست دارند و به آن ها عشق می‌ورزند»، گفت: تفاوت‌های بین زن و مرد همیشه و در جوامع مختلف بوده، هر چند تربیت و آموزش رسمی و غیررسمی بر تنوع و شدت این تفاوت ها اثرگذار بوده است.
 
مشاور مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس به تفاوت جسمانی زنان نسبت به مردان اشاره کرده و افزود: مردان عضلات قوی‌تر و قدرت بدنی بیشتری دارند، همچنین خون مردان دارای اکسیژن بیشتری بوده و قلب آن‌ها نیز به هنگام فعالیت بدنی، مجال بیشتری برای فعالیت دارد بر همین اساس هنگام تقسیم وظایف، کار بیرون به مردان واگذار شده است.

خانم زنگی در ادامه با تأکید بر ابراز محبت زبانی افزود: مردان با انجام دادن کارهای خانه و خدمت به خانواده در واقع ابراز علاقه خود را نشان داده، اما نباید این نکته را نادیده بگیرند که باید از کلمات عاطفی نیز استفاده کرده و همچنین از تندخویی بپرهیزند.

مشاور مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس، دومین تفاوت زن و مرد را کلی نگر بودن مرد و جزئی نگر بودن زن دانست و اذعان کرد: کتاب های روانشناس بر این نوع تفاوت اذعان دارند بنابراین شایسته است مردان به جزئیات خانه‌داری همسر دقت کرده و بر اساس این دقت، آن ها را تحسین کنند.

خانم زنگی، ریاست و اقتدار مرد در خانواده را از دیگر تفاوت ها خواند و گفت: زنان محتاج حمایت و مردها تمایل به ریاست دارند، بر این اساس زنان باید تدبیر امور خانه را به دست شوهر سپرده اما از همکاری و بیان نظریات خود و مشورت با هم دریغ نکنند و مردان نیز در گفتار و رفتار، تکیه‌گاه مناسبی برای همسر خود بوده و در مشکلات به وی آرامش داده تا از طریق این تعامل بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

مشاور مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس در پایان ضمن توصیه به زنان که اقتدار مرد را در خانه حفظ کنند افزود: عدم اقتدار مرد در خانه موجب تضعیف اعتماد به نفس او شده و روحیه لج بازی را در او تقویت می کند بنابراین حفظ اقتدار مرد یکی دیگر از عوامل استحکام خانواده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha