جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهش

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(س) جزیره‌ قشم گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، کانون پژوهش قشم را به عنوان یکی از برترین‌های کشور انتخاب کرد.

خانم زینب یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، بیان کرد: پژوهش زمینه‌ساز جذب استعدادهای برتر به عنوان ابزاری برای پیشرفت همه جانبه کشور شناخته می شود.

وی ادامه داد: روز ۲۵ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام هفته «پژوهش و فناوری» نامگذاری شد تا پژوهشگران جوان و دارندگان استعدادهای درخشان در راه ورود به عرصه پژوهش تشویق شده و به تولید علم بپردازند.

خانم یوسفی تصریح کرد: پژوهش به معنای فرایند تولید دانش بوده و مهمترین مسئله آن مطالعه و تحقیق است که مقوله‌ای پیچیده در شاخه‌ها و زمینه‌های مختلف با نظریه‌ها و روش‌شناسی مرتبط با آن است.

استاد حوزه تأکید کرد: خروجی مدارس علمیه به سه بخش آموزش، پژوهش و فرهنگی تقسیم شده که امسال، در هفته پژوهش از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، کانون پژوهش مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(سلام الله علیها)قشم یک جایگاه از رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

وی بهره مندی طلاب دانش پژوه قشم، از نرم‌افزارهای جدید علوم اسلامی را امتیاز ویژه‌ای در امر پژوهش عنوان کرد و افزود: کسب مقام برتر کانون پژوهش قشم از الطاف الهی و تلاش‌های اساتید و همکاری دانش‌پژوهان این مدرسه است.

خانم یوسفی پژوهش در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در تمام تصمیم‌گیری‌های کلان یک کشور و به طور مستقیم در توسعه و تعالی، مؤثر دانست و بیان کرد: اندیشیدن، پژوهش و نوآوری، اساسی‌ترین نیاز، برای دستیابی به پیشرفت و توسعه رفاه عمومی و استقلال واقعی است.

استاد حوزه با تأکید بر حمایت و برنامه داشتن برای دانش‌پژوهان با انگیزه، عنوان کرد: ارزیابی نهادهای اثرگذار بر پژوهش و توجه به دانشمندان این عرصه  زیرساخت‌های پژوهشی را قوی و کشور را به خود کفایی می‌رساند.  

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(سلام الله علیها)  در پایان خاطرنشان کرد: دانش بشری بدون پژوهش، دچار رکود،سکون و عدم نشاط و پویایی شده و چرخ توسعه کشور را از حرکت باز می‌دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha