جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اختتامیه

حوزه/ آیین اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی مرحله استانی با حضور مسئولان حوزوی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه » از هرمزگان، طی آیینی با حضور ویدئو کنفرانسی قائم مقام معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور و مسئولین حوزوی استان هرمزگان، سومین دوره جشنواره علامه حلی، صبح امروز به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام حقیقی، مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک به جامعه علمی حوزوی استان، گفت: برگزاری این جشنواره با ارسال قریب به ۴۵۰ اثر از طلاب هرمزگانی باعث خرسندی است.

وی با قدردانی از طلاب شرکت کننده در این جشنواره، بیان کرد : حرکت علمی حوزه های علمیه با همیاری و همکاری معاونت های پژوهشی مدارس و عظم جدی حرکت علمی طلاب راهگشای بسیاری از مسائل جامعه می تواند باشد و پژوهش ها باید به سمت کاربردی بودن حرکت کنند.

طلاب به سمت مدرک گرایی حرکت نکنند

حجت الاسلام حاجبی امام جمعه شهر قلعه قاضی و ارزیاب جشنواره علامه حلی استان هرمزگان هم با بیان اینکه آفت پایانامه های دانشگاهی مدرک گرایی دانشجویان است، گفت: بسیاری از پایانامه های دانشگاهی به جهت مدرک گرا بودن دانشجو ها فاقد محتوای تخصصی لازم هستند و علت اصلی ان واسپاری تدوین پایانامه به دیگران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حوزه های علمیه و طلاب نیز به سمت مدرک گرایی حرکت کرده اند و ما شاهد واسپاری تدوین پایانامه طلاب به دیگران هستیم که بزرگترین آفت برای جامعه علمی طلاب و روحانیون است و باید از آن پرهیز کرد.

رشد چشمگیر فعالیت های علمی حوزه های علمیه

حجت الاسلام جهانگیری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: قرآن کریم در آیه های متعددی اشاره به حرکت، کار و تلاش کرده است و این حرکت ها را بدون نتیجه ندانسته است.

وی افزود: جمله معروف «از تو حرکت از خدا برکت» نیز ریشه در همین فهم از آیات قرآنی دارد، لذا حرکت در مسیر علمی قطعا دارای برکات فراوانی برای شخص و جامعه دارد و چه بهتر است این حرکت علمی برای حل مشکلات جامعه باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امسال شاهد رشد چشمگیر حرکت های علمی حوزه علمیه و به خصوص حوزه علمیه استان هرمزگان هستیم و تعداد آثار فاخر ارسالی طلاب به جشنواره علامه حلی نشان دهنده اهتمام ویژه طلاب و مدیریت حوزه های علمیه به کار پژوهشی و علمی است. 

این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha