شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان بر ضرورت تقویت فرهنگ پژوهش تاکید کرد و گفت: طلاب جوان با تحقیق و پژوهش به بررسی نیازهای جامعه بپردازند.

حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در هرمزگان، با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی(ره)، اظهار داشت: جشنواره علامه حلی(ره) فرصت خوبی را در عرصه پژوهش و شناخت استعدادهای برتر، ایجاد انگیزه و رقابت سالم ایجاد کرده تا طلاب جوان با تحقیق و پژوهش به بررسی نیازهای جامعه بپردازند.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با اشاره به آیه«وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعیٰ» و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست، تصریح کرد: تلاش انسان و حرکت برای دریافت رزق، سبب آثار وضعی و جلب برکات الهی می‌شود.

وی با اشاره به سیره علما در کسب علم بیان کرد: بزرگان و اندیشمندان اسلامی از تمام فرصت‌های زندگی در راه کسب علم بهره برده و بهترین تفریحات خود را مطالعه و تلاش برای حل مجهولات علمی، قرار داده‌اند.

حجت الاسلام جهانگیری خاطرنشان کرد: بهترین فعالیت و تلاش ها را طلاب حوزه‌های علمیه به خود اختصاص داده‌اند، که در حال قلم زدن و صرف عمر خود در انتشار معارف الهی و اهل بیت (علیهم‌السلام) به جامعه هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha