شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسماعیل پور

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: تعداد دو هزار ۵۰۰ سبد معیشتی شامل برنج ایرانی، روغن، رب گوجه، ماکارونی، سویا و حبوبات به ارزش هربسته ۳۰۰ هرارتومان در قالب طرح شمیم حسینی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور صبح امروز در نشست خبری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری محرم تأکید کرد و گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

توزیع ۲۵۰۰ سبد معیشتی در طرح شمیم حسینی 

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر  ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کوید ۱۹ و پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی به مناسبت عید سعید قربان با همین موضوع مبنی بر "توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه میگوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم"، لذا در قالب طرح شمیم حسینی تعداد دو هزار ۵۰۰ سبد معیشتی شامل برنج ایرانی ، روغن، رب گوجه ، ماکارونی، سویا و حبوبات به ارزش هربسته ۳۰۰ هزار تومان توزیع می شود.

توزیع ۸۰۰۰ سبد معیشتی بین محرومان در سال ۹۹

حجت الاسلام اسماعیل پور از توزیع بیش از ۸ هزار سبد معیشتی در سال ۹۹ بین افراد مستمند و کسانی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند، خبر داد و افزود: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی برکمک مومنانه به افراد مستمند این اداره کل در اجرای امینانه نیات موقوفات  طی شش مرحله در قالب طرحهای آستان مهربانی، ضیافت همدلی، تبرکات علوی اقدام به تهیه و توزیع سبدهای معیشتی، کارت خرید کالا و همچنین یک تن گوشت گرم گوسفندی در روز عید قربان وتوزیع آن بین جامعه هدف از طریق مراکز افق امامزادگان و موسسات خیریه و کمیته امداد و بهزیستی کرده است.

توزیع ۸۰۰ بسته سبد غذایی پروتئینی بین کودکان

مدیر کل اوقاف بوشهر خاطر نشان کرد: برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان دو طرح حمایتی شمال تهیه مواد پروتئنی به منظور حمایت از کودکان سوء تغذیه و مادران باردار درایام ماه مبارک رمضان انجام شد که در این طرح غذایی شامل مرغ ، گوشت و حبوبات بود که بین ۸۰۰ خانوار شناسایی شده توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقسیم شد.

فعالیت های امامزادگان درفضای مجازی

وی ادامه داد: در مناطق قرمز کاروان‌های عزاداری و تعزیه خوانی بدون ازدحام و تجمع انجام می‌شود، ضمن اینکه برنامه‌های بقاع متبرکه از طریق فضای مجازی با عناوین مختلف از قبیل پویش هر خانه یک حسینیه و هر منزل یک بیرق امام حسین (ع) از شبکه‌های استانی پخش خواهند شد.

وی از برنامه‌های مختلف محرم در فضای مجازی توسط ۱۰مبلغ و روحانی و اعزام شش مبلغ و روحانی به بقاع متبرکه و روستاهای محروم خبر داد و گفت: طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست وبرنامه های فرهنگی و آموزش روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن هم شامل می شود.

بقاع متبرکه استان میزبان مردم در ایام محرم از طریق سیمای مرکز بوشهر

حجت الاسلام اسماعیل پور بابیان اینکه امسال بقاع متبرکه استان از طریق سیمای مرکز بوشهر میزبان دوستداران سید وسالارشهیدان ویارانش هستند افزود: با همکاری و مشارکت صدا وسیمای مرکز بوشهر تعداد ۱۰ برنامه ۳۰ دقیقه ایی با محتوای سخنرانی و مداحی توسط سخنرانان و مداحان شاخص استان در ۱۰ بقعه متبرکه شامل امامزادگان محمدبن باقر(ع) و عبدالمهیمن (ع) درشهربوشهر، امامزادگان ابراهیم(ع) و محمدفیروز(ع) معروف به شاه پسرمرد در دشتستان، سلیمان بن علی(ع) گناوه و حسن (ع) بندر امام حسن دیلم و همچنین امامزاده سید حبیب اله (ع) شهر ریز و بقعه بی بی بانو شهرستان جم و امامزاده شاه ابوالقاسم(ع) دیر و امامزاده سلطان پیرهاشم (ع) روستای جبری شهرستان دشتی می باشند که مراسمات این بقاع بصورت ظبتی در ایام ماه محرم از سیمای مرکز بوشهر پخش می شود.

برگزاری چهل وسومین دوره مسابقات قرآن کریم 

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر از برگزاری چهل وسومین دوره مسابقات قرآن کریم سال ۹۹ خبر داد و افزود: به حول قوه الهی این دوره از مسابقات در رشته های حفظ کل، حفظ  ۲۰ جزء، حفظ  ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تخقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا خوانی و همسرایی و هم خوانی قرآن کریم  ۲۰ شهریور ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور ۷۰ نفر از داوطلبین خانم و آقا در سالن شهید بهشتی و سالن شهید مفتح ئانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار می شود که نفرات برتر هر رشته درصورت کسب امتیاز لازم طبق دستورالعمل مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی افزود: مرحله استانی مسابقات تفسیرچهل وسومین دوره مسابقات قرآن کریم سال ۹۹ روز ۲۴ مرداد ماه  جاری در دو حوزه آزمون شهرستان های بوشهر و جم برگزار شد. 


ثبت ۳ وقف جدید سال ۹۹ در استان بوشهر

حجت الاسلام اسماعیل پور بابیان اینکه وقف توانسته منشاء فعالیت های با خیر و برکتی در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، مذهبی و درمانی باشد، خاطرنشان کرد: براین باوریم که رسانه ها به عنوان حامیان و سفیران وقف می توانند در هدایت هر چه بیشتر نیک اندیشان جامعه برای حرکت در این مسیر، نقش سازنده ای ایفا کنند.

وی افزود: امسال ۳ وقف جدید درسامانه جامع موقوفات استان به ثبت رسیده که ۲ وقف آن مربوط به شهرستان دیر است که اولین وقف جدید یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۶۰۰ مترمربع به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال توسط آقای جلال فخری جهت ساخت حسینیه در روستای نوکن دیر و دیگر وقف این شهرستان که هفته گذشته به ثبت رسید، یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ مترمربع واقع در شهربردخون به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال توسط آقای حسین احمدی به نیت ساخت مسجد وقف گردیده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور اظهار داشت: بزرگترین وقف امسال مربوط به شهرستان جم است که در این وقف آقای سید حسن موسوی، جانباز روشندل و سرافراز جنگ تحمیلی یک واحد مسکونی به مساحت عرصه ۹۱۵ متر مربع شامل دو اعیان ۱۳۰ مترمربعی و دیگری ۲۶۰ مترمربعی در شهر انارستان به نیت امور قرآنی و شهادت ائمه(ع) و کمک به مستمندان به ثبت رسانید و وقف کرد. 


اجرای طرح مهر تحصیلی 

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر از اجرای طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس و در جهت کمک به دانش آموزان نیازمند در سطح استان اجرا می شود اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به تحصیل دانش‌آموزان اجرا می‌شود که امسال برای هشتمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور دراستان بوشهرنیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: در راستای این طرح  تعداد هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی جهت دانش آموزان بی بضاعت و مستمند مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه  به ارزش سه میلیارد ریال قبل از بازگشایی مدارس توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha