جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حوزه علمیه باید انقلابی بوده و در راستای تحقق آن حرکت کند تا طلابی بصیر و با تفکر انقلابی تحویل جامعه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی‌لائینی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن بیان کرد: تحصیل در حوزه های علمیه و اعتماد خانواده‌ها به این مراکز جهت ادامه درس فرزندانشان امری بسیار پسندیده است، اما متأسفانه با توجه به بالا بودن تقاضا، امکانات کافی و مورد نیاز جهت فراهم کردن زمینه تحصیل برای همه علاقه‌مندان در این مراکز فراهم نیست.

وی با تقدیر از فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: ما مامور به دعوت به خدا، مبانی اعتقادی، انبیاء و کسب خیر هستیم و ایمان بدون نماز، انفاق، جهاد و کار خیر فایده ای ندارد و کسب خیر هم بدون ایمان ناقص و بی فایده است.

استاد حوزه مازندران تأکید کرد: طلبگی و افتخار سربازی برای حضرت ولی‌عصر(عج) و کنیزی برای حضرت زهرا(س) مصداق عالی خیر است و اگر آن را با هر کار خیر دیگری مقایسه کنیم به طور حتم برتر و بهتر است.

وی با بیان این که حرفه طلبگی، تبلیغ و تعلیم دین بهترین، مقدس‌ترین و والاترین شغل‌ها است و هیچ خدمتی بالاتر از آن نیست، تصریح کرد: دشمن با تمام امکانات خود تلاش می کند تا جایگاه حوزه و حوزویان را در جامعه متزلزل کند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: نقش حوزه‌های علمیه در جنگ فرهنگی به خصوص جنگ نرم دشمن بسیار مهم و کار یک سامانه پدافندی را انجام می دهد که با بهترین و پیشرفته ترین مجاهدت ها از آسمان فرهنگی، معنویت و اعتقادات دینی جامعه دفاع می کنند.

وی در ادامه با اشاره به هشدارهای چند روز اخیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص سند ۲۰۳۰، اعلام کرد: دشمن قصد دارد با اجرای این سند، معلمان ما در کلاس افرادی را تربیت کنند تا نوکر تمام قد و بدون مزد و مواجب آن ها باشند که متأسفانه برخی مسئولان هم تاکید داشتند که این سند را اجرا کنیم و این آفت تنها اختصاص به آموزش و پرورش ندارد، بلکه حتی حوزه‌های علمیه را هم تهدید می‌کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که این افت تنها مختص آموزش و پرورش نیست و ممکن است در حوزه علمیه نیز وجود داشته باشد، تأکید کرد: اگر حوزه علمیه غیرانقلابی باشد و از ولایت فقیه، انقلاب و اسلام سیاسی فاصله بگیرد و دنبال اسلامی که ولایت فقیه، سیاست و مرگ بر آمریکا نباشد، این عمل در حوزه همانند سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید انقلابی بوده و در راستای تحقق آن حرکت کنند تا طلابی با تفکر انقلابی تحویل جامعه دهند و در این صورت است که روح سردار سلیمانی ها و شهدای دفاع مقدس، امنیت و حرم از ما راضی می شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha