پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بابائیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هیچ حصاری در فضای مجازی کشور وجود ندارد، گفت: مدیریت دولت نسبت به فضای مجازی بسیار ضعیف است.

حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با اشاره به ضعف های عرصه فرهنگی گفت: با توجه به این که نظام ما یک نظام اسلامی و فرهنگی است انتظار این است که دولت برای ارتقاء فرهنگ و ارزش های دینی جامعه تلاش بیشتری انجام دهد.

وی از ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام یاد کرد و با بیان این که انتظار این است فرهنگ ملت ایران غنی تر شود، افزود: باید این فرهنگ غنی و تمدن بزرگ اسلامی به سراسر عالم صادر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ اسلامی باید در ابعاد مختلف در میان جوانان ایران اسلامی احیاء شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر فرهنگ در فضای مجازی خلاصه شده است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که متأسفانه هیچ حصاری در فضای مجازی کشور وجود ندارد، بیان داشت: مدیریت دولت نسبت به فضای مجازی بسیار ضعیف است و انتظار این است که یک مدیریت همه جانبه نسبت به فعالیت های فضای مجازی در کشور صورت گیرد.

وی با تأکید براین که نباید بگذاریم جوانان به قتلگاه فرهنگی فرو روند، ادامه داد: متأسفانه همه تلاش ها و اقداماتی که در عرصه فرهنگی صورت می گیرد با عدم مدیریت صحیح بر فضای مجازی از دست می رود.

استاد حوزه با بیان این که دولت باید بودجه مؤسسات فرهنگی و دینی را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: نباید هر سال شاهد کاهش بودجه های فرهنگی در کشور باشیم.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که با بودجه های کم چطور می توان انتظار اقدامات فرهنگی مناسبی را در سطح جامعه دانست، ادامه داد: امروز بسیاری از نهادهای فرهنگی نظیر حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایین بودن اعتبارات فرهنگی به شدت گلایه دارند.

وی با تأکید براین که دولت باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق بودجه های فرهنگی را در مسیر صحیح هدایت کند، خاطرنشان کرد: باید اعتبارات فرهنگی در مسیری هدایت شوند تا شاهد فعالیت های فاخر و اثرگذار در این بخش باشیم.

استاد حوزه با بیان این که متأسفانه در چند سال اخیر بودجه های فرهنگی برای رشد و تعالی فرهنگ و تمدن اسلامی در کشور بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: انتظار از دولت این است نسبت به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و دلسوزان کشور بیبشتر توجه کند و از هدر رفت منابع در این بخش جلوگیری کند.

حجت الاسلام بابائیان در ادامه سخنان خود بر ضرورت ساخت فیلم های فاخر در حوزه دفاع مقدس با هدف انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل جوان تأکید کرد و گفت: کشوری که همیشه دشمن دارد باید جوانانش همیشه از نظر جسمی و روحی آماده باشند.

وی با بیان این که نباید بودجه صدا و سیما به عنوان یک نهاد اثرگذار را به بهانه هماهنگ نبودن با دولت کاهش داد، خاطرنشان کرد: قرار نیست همه چیز طبق نظر و دیدگاه ما حرکت کند و نباید با این بهانه که حرف ما زده نمی شود و یا از ما انتقاد می شود بودجه یک نهاد مهم کشور را کاهش دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha