جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)ساری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری گفت: طلاب باید با اقتدا به حضرت زینب کبری(س) و کسب آگاهی های لازم، خود را برای انجام مسئولیت های تعیین شده در جامعه آماده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، زهرا سادات پیشنمازی در آیین بازگشایی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری در سال تحصیلی ۹۹، خطاب به طلاب جدیدالورود، بیان کرد: شما با حضورتان در حوزه‌ علمیه به کسوت طلبگی و کسب معارف اهل بیت(ع) مفتخر شده اید.

وی افزود: تقارن آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه با ماه محرم زمینه رشد در جهت احیای جامعه دین گرا را فراهم کرده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری اظهار کرد: قیام اباعبدالله(ع)، عامل نجات‌بخشیِ یک امّت نبوده، بلکه نجات بخشی یک تاریخ است و این عنصر تأثیرگذار، انقلاب ما را به همین اندازه، به نهضت حسین‌بن‌علی(ع) شبیه کرده است.

وی تاکید کرد: وظیفه همه مسلمانان به خصوص بانوان طلبه در حال حاضر تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع) است تا پیام این خون های ریخته شده را احیا و به نسل های بعدی منتقل کنند.

پیشنمازی اظهار کرد: حماسه حسینی، وظیفه بانوان را در سه عرصه دینی، بصیرت افزایی و خدمات اجتماعی نشان می دهد؛ طلاب هم باید با اقتدا به حضرت زینب کبری(س) صلاحیت ها و آگاهی های لازم، خود را در دنیای متفاوت امروز برای ایفای مسئولیت های تعیین کننده در جامعه آماده کنند.

وی با اشاره به شیوه حضور طلاب در مدرسه با توجه به بیماری کرونا و نیز رعایت پروتکل های بین المللی، گفت: مقابله با این ویروس، نیاز به تغذیه سالم و پاک دارد.

خانم ملک آستانه، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری در ادامه این برنامه ضمن اشاره به آیین نامه فرهنگی در شرایط کنونی، بیان کرد: با توجه به این که در مدارس علمیه الفبای دین آموزش داده می شود، برای کاربردی کردن این علوم و انتقال آن به جامعه خصوصا قشر جوان، نیاز به فعالیت فرهنگی و حضور جهادی در عرصه های مختلف جامعه داریم.

خانم رضائی، معاون آموزش این مدرسه علمیه نیز اعلام کرد: در سال جاری ۲۲ خواهر به عنوان طلبه این مدرسه جذب و مشغول به تحصیل شده اند.

وی با اشاره به آیین نامه و برنامه های آموزشی، گفت: اساتید در کنار ارائه معلومات به طلاب، باید فرصتی را برای آن ها فراهم کنند تا به ابتکار و خلاقیت رسیده و بتوانند در سایه اندوخته ها تولید فکر کنند.

خانم عبدی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری ضمن بیان اهمیت مطالعه و پژوهش، به معرفی اجمالی برنامه ها و واحدهای پژوهشی یک طلبه در طی دوران تحصیلی پرداخت و با مطرح کردن فراخوان جشنواره های علمی پژوهشی که توسط مرکز یا مدرسه ارائه می شود و همچنین رتبه و امتیازاتی که طلاب مدرسه کسب می کنند برای طلاب ایجاد انگیزه کرد.

انتهای۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha