شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)ساری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری گفت: طلاب به‌ عنوان مبلغان دینی باید حضور آگاهانه در جامعه داشته باشند، زیرا لازمه موفقیت در تحصیل علوم دینی داشتن بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران،خانم فاطمه صغری طالب‌زاده در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری در جمع طلاب بیان کرد: خداوند در آیه 33 سوره فصلت می‌فرماید که بهترین اعمال، دعوت به خدا، تبلیغ دین و ترویج عمل صالح است؛ بنابراین حوزه‌های علمیه بهترین مکان جهت فراگیری علم و دانش است.

وی با بیان این‌که در کلام ائمه هر جا سخن از علم به میان آمده در کنار آن صحبت از بصیرت نیز هست، اعلام کرد: اگر کسی در راه کسب علوم دینی آگاهی و بصیرت نداشته باشد، طعمه شیاطین انس و جن می‌شود.

استاد حوزه مازندران افزود: دین اسلام برای بصیرت اهمیت ویژه قائل است به‌گونه‌ای که حتی در تعقیب نماز می‌خوانیم «و بصیرتی فی دینی» و این بصیرت باید از حوزه‌های علمیه نشأت گیرد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب با آزادی که به دست آوردند، به لطف الهی و زحمات حضرت امام راحل به رشد و شکوفایی بسزایی رسیدند و امروز هر چه داریم از حوزه‌های علمیه است.

طالب زاده تأکید کرد: کلام بعضی از علما در تاریخ ماندگار شد و تأثیر بسزایی در جامعه گذاشت مانند قول امام خمینی(ره) که فرمودند که «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید.»

وی در ادامه خطاب به طلاب گفت: طلاب به‌ عنوان مبلغان دینی باید همانند پیامبران به دنبال مردم رفته و آن‌ها را با آموزه‌ها و ارزش‌های دینی آشنا و هدایت کنند؛ همچنین حضور بصیرانه و آگاهانه در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha