جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت

حوزه/ کارشناس فرهنگی گفت: زیارت عاشورا برجسته ترین جبهه گیری تاریخی و اجتماعی علیه دشمنان و اعلام حقانیت پیام آوران نظام توحیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سیده صدیقه هادوی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) کلاردشت بیان کرد: زیارت عاشورا دارای خصوصیت مهمی است که فرد موحّد در فرازهای گوناگون آن، مرتب از علاقه و علل وابستگی خود به جبهه حق و برائت و عدم پیوستگی خود نسبت به جبهه باطل سخن می گوید و خود را با تمام وجود آماده و تشنه هر گونه همراهی و فداکاری در راه حق و مبارزه با باطل اعلام می دارد.

 وی افزود: در فضیلت این زیارت همین بس که بر خلاف سایر زیارات که از معصومین (علیهم السلام) نقل شده، زیارت عاشورا به شکل حدیث قدسی روایت شده است، یعنی ائمه هدی (علیهم السلام) آن را از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل کرده اند که جبرئیل امین آن را از سوی خداوند برای او آورده است.

کارشناس فرهنگی با اشاره به فضیلت زیارت عاشورا، اعلام کرد: طبق روایتی از امام صادق(علیه السلام)، آن حضرت و اجداد معصومش ضمانت کرده اند که هر کس این زیارت را و دعای بعد از آن را بخواند، زیارتش مقبول درگاه خداوند و دعایش مستجاب و اهل بهشت خواهد بود و حتی شفاعتش در حق دیگران پذیرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق حدیث معروف صفوان از امام صادق (علیه السلام)  روایت شده است که «ای صفوان! هرگاه حاجتی به تو روی آورد با این زیارت در هر مکانی که هستی زیارت کن و این دعا را بخوان و حاجتت را بخواه که از جانب خدا برآورده خواهد شد و خداوند از وعده جود و بخششی که به رسولش داد تخلّف نمی کند و الحمدللَّه».

هادوی ادامه داد: اولین فراز زیارت عاشورا، عبارات سلام را مشاهده می کنیم که با سلام بر امام حسین(علیه السلام) علاوه بر ادای احترام، خضوع و خشوع خود، ارتباط با امام شهید را با گروهی از حق طلبان(جبهه حق) مشخص می کنیم تا اعتقاد خود را که همان محتوای سلام است اظهار کنیم.

وی ادامه داد: بیان کلمه ثار در این زیارت و دیگر دعاها در حقیقت اعلام برجسته ترین جبهه گیری تاریخی اجتماعی است که وراثت اباعبدالله(ع) را به عنوان حجت خدا در زمین، رهبر بزرگ نظام توحیدی، وارث رسولان و پیام آوران نظام توحید مطرح می کند.

کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: باید از زیارت عاشورا به عنوان درس های انسان ساز بهره گرفته و آن را در وجود خود پیاده و در مسیر تحقق آن حرکت کنیم؛ زیرا شایسته نیست فقط الفاظ زیارت خوانده شده و از مفهوم و مضمون آن هیچ بهره ای نبرد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha