پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا

امام جمعه نکا، ایستادن در برابر ظلم و دفاع از حق و عدالت را از جمله شاخصه های مهم قیام حسینی برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) هیچ گاه حاضر نشد در برابر  ظلم و خواسته های نامشروع دشمن تسلیم شود، بلکه تا آخرین لحظه بر مواضع به حق خود ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا عصر امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی مذهبی این شهرستان ضمن تسلیت ماه محرم، با بیان این که دشمن به دنبال ضربه زدن به ماهیت عزاداری حسینی است، اظهار کرد: اگر حقیقت نهضت حسینی به خوبی در جامعه تبیین شود به طور حتم پیرایه های نادرست نمی توانند به ماهیت این عزاداری با عظمت ضربه بزنند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که عشق به امام حسین(ع) از قلب مؤمن و حسینی ایران اسلامی حذف شدنی نیست، تصریح کرد: مردم ما در طول تاریخ عاشق و دلداده امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بوده اند و این عشق و ارادت در ماه محرم تجلی پیدا می کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که در این روزها که تجمعات و دسته روی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر شده هر خانه به یک حسینیه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) با همان عظمت گذشته برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه محرم امسال فرصت مناسبی برای کمک به محرومان و نیازمندان است، تصریح کرد: در این روزها که امکان اطعام دهی همانند سال های گذشته وجود ندارد، خیران و عزاداران حسینی نذورات خود را به نیازمندان و فقرا بدهند.

امام جمعه نکا، تقوا، معرفت، دیانت و اخلاق امام حسین(ع) را رمز ماندگاری قیام عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز تنها حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی در گرو تقویت فرهنگ عاشورایی در کشور است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که دشمن امسال همه توان خود را به کار گرفت تا عزاداری حسینی کمرنگ و بی روح برگزار شود، تصریح کرد: به برکت انوار الهی و توجهات اهل بیت(ع)، مراسم عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است و این شکست دیگری برای دشمنان نظام اسلامی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برگزاری عزاداری حسینی با رعایت توصیه های بهداشتی، شکوه و عظمت این مراسم را دو چندان کرده است، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در این مراسم معنوی تیری بر قلب دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که باید جنبه های مختلف قیام امام حسین(ع) به خوبی برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود، تصریح کرد: دشمن با بدعت و خرافه در تلاش است مسیر عزاداری حسینی را منحرف و اذهان عمومی را مشغول مسائل حاشیه ای کند.

امام جمعه نکا، ایستادن در برابر ظلم و دفاع از حق و عدالت را از جمله شاخصه های مهم قیام حسینی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هیچ گاه حاضر نشد در برابر  ظلم و خواسته های نامشروع دشمن تسلیم شود، بلکه تا آخرین لحظه بر مواضع به حق خود ایستادگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha