شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمدزاده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی در سه بخش اجتماعی و اجرای نیات، فرهنگی و فضاسازی در سطح استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده گفت: در بخش فرهنگی ۶۵ ویژه برنامه لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی و ۳۵ ویژه‌برنامه یادبود سردار شهید سلیمانی در شب تاسوعای حسینی برگزار شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: حضور ۲۶ هیئت مذهبی و دسته‌جات عزاداری در صحن و فضاهای روباز بقاع متبرکه و اقامه عزا و برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در صحن و فضاهای روباز در ۵۶ بقعه متبرکه و اجرای ۵ برنامه شب شعر عاشورایی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در ماه محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه ۸۶ برنامه سخنرانی و مداحی در کنار ضریح بدون جمعیت برگزار می شود، اظهار داشت: ۱۵ سلسله برنامه رسانه ای با رویکرد معارفی در دوازده شب برگزار می شود؛ همچنین ۲۹ کاروان عزا توسط جوانان در میادین اصلی و شهرک های مسکونی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده با اشاره به اعزام ۲۸ مبلغ به مناطق روستایی برای ایام محرم، افزود: ۳۷۶ روضه خانگی در جهت ترویج این فرهنگ و سنت حسنه با استفاده از مبلغین و مداحان بومی و اعزامی در این ایام اجرا می شود.

وی اجرای ۵ مسابقه سراسری معارفی در فضای مجازی، اجرای ۱۰ هزار پویش سراسری هر خانه یک حسینیه و برافراشتن بیرق عزا در درب منازل، اجرای ۳۰ مراسم تعویض پرچم و حضور هیئات در روز اول محرم در بقاع و ایجاد تقویت و تغییر مطالب کانال های فضای مجازی بقاع متبرکه متناسب با ماه محرم در ۴۳ کانال از برنامه های این اداره در ماه محرم و صفر عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: ۹۴ بقعه متبرکه و فضای پیرامونی امامزادگان برای این ایام سیاه پوش شد، همچنین از ۷۷ بقعه متبرکه نواهای آیینی متناسب با ماه محرم پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۳۰۴ مورد فضاسازی شهری، ۱۰۸ مورد فضاسازی محیطی داخل و پیرامون بقعه صورت گرفته است، گفت: ۱۳ برنامه برای پوشش رسانه ای برنامه های بقاع سطح استان و توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی با عنوان طرح شمیم حسینی در این ایام صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده اظهار داشت: تهیه ۱۲ هزار بسته قربانی و توزیع گوشت گرم بین فقرا، تهیه حدود ۵۰ هزار اقلام بهداشتی از محل نیات موقوفات مرتبط، توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و پوشش رسانه ای برنامه های بقاع استان با ۱۳ برنامه از دیگر برنامه های اوقاف در ماه محرم و صفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha