جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسنی قمی

حوزه/ حجت الاسلام محسنی گفت: تقویت توحید، نبوت و امامت و به طور کلی مبانی اعتقادی لازمه اش افزایش صبر است، دومین راهکار افزایش صبر دنیاشناسی، سوم یقین کردن، چهارم تداوم ذکر خدا و مراوده با افراد صبور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی قمی شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی حسینیه ثارالله اظهار کرد: هر گاه صبر در مصیبت، فقر و مشکلات، صبر در اطاعت از خدا و صبر در ترک معصیت انجام شود یک صبر شبکه ای ایجاد می شود.

وی بیان کرد: ریشه بسیاری از معضلات امروز نداشتن یک یا هر سه مدل صبر است، اهل نماز بودن و عدم ترک نماز از مصادیق صبر در دین داری است، در کل پای دین ایستادن صبر می خواهد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: اگر افراد جلوی امام خود در کربلا ایستادند به دلیل این بود که شکم های آنها از حرام پر شده بود، چرا که صبر در کسب لقمه حلال نداشتند، امروز نیز لقمه های شبه ناک برای افراد زیاد شده، باید افراد صبر در کسب حلال داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کسب صبر این است که زندگی نامه و کتاب های تاریخ افراد صبور را بخوانیم، به عنوان مثال کتاب «استاد عشق» از پروفسور حسابی از جمله مصادیق افراد صبور است.

حجت الاسلام محسنی عنوان کرد: قرآن می فرماید از نماز و روزه کمک بگیرید تا صبرتان زیاد شود، ابتدای سوره بقره می فرماید کار قرآن هدایتگری است و هدایتگری متعلق به متقین است و طبق آیات سوره بقره، متقین کسانی هستند که ابتدا ایمان به غیب و سپس اقامه نماز داشته، بنابراین در امر تربیت دینی قبل از دستور به انجام واجبات به فرزندان خود، باید اعتقادات آنها را تقویت کنیم.

وی ابراز کرد: تقویت اعتقادی عامل اصلی صبر است، باید با خدا بیشتر رفیق شد تا با خدا نزدیک شویم که شرط آن است که خدا را ناظر بر اعمال خود ببینیم، یؤمنون به غیب یعنی اعتقاد به خدا، اعتقاد به ملائکه، اعتقاد به معاد و اعتقاد به اینکه شهدا زنده هستند.

حجت الاسلام محسنی قمی عنوان کرد: لذا تقویت توحید، نبوت و امامت و به طور کلی مبانی اعتقادی لازمه افزایش صبر است، دومین راهکار افزایش صبر، دنیاشناسی است، دنیا چند ویژگی دارد نخست اینکه در گذر و زودگذر است.

وی اذعان کرد: دنیا متاع و ابزار است، دنیا به تعبیر امیرالمؤمنین چون شکم مادر است که تنها مکانی برای زمان زودگذر پرورش فرزند است.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: سومین راهکار تقویت صبر، یقین کردن به اینکه خداوند به ما پاداش می دهد، حال یا پاداش دنیایی یا پاداش آخرتی است.

وی افزود: یاد کردن از قهرمانان صبر و تمرین صبر در امور دنیوی از دیگر راهکارها است، عیادت مریض، تداوم ذکر و یاد خدا و ارتباط با آدم های صبور از دیگر راهکارهای تقویت صبر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha