دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ولایت مداری

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: حضرت علی اکبر علیه السلام الگوی کاملی در تربیت و ولایت‌پذیری برای جوانان است .

هاله بهراد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به شخصیت حضرت علی اکبر (ع)، ایشان را الگوی ولایت‌مداری جوانان معرفی کرد و اظهار داشت: تربیت انسان‌ها از دوران کودکی شروع می‌شود و و تا شکوفایی و پرورش شخصیت او در ابعاد مختلف اجتماعی و اخلاقی و جسمانی ادامه می‌یابد و همان‌طور که رسول خدا(ص) فرمودند، تربیت در دوران کودکی به منزله نقش در سنگ است و امروز حضرت علی اکبر علیه السلام الگوی کاملی در تربیت و ولایت‌پذیری برای جوانان است .

وی، کمک به نیازمندان را از جمله صفات حضرت علی اکبر (ع) دانست و ادامه داد: حضرت علی اکبر (ع) به عنوان فرزند ارشد سیدالشهداء (ع) همواره به نیازمندان و مستمندان کمک می‌کردند و همیشه درِ خانه اباعبدالله الحسین برای اطعام فقرا باز بود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تسلیم و اطاعت از امام، تاکید بر حق مداری، توجه جدی بر اقامه نماز و داوطلب شدن برای شهادت به عنوان اولین شهید بنی هاشم از دیگر خصوصیات حضرت علی اکبر (ع) است.

وی، بصیرت دینی را از دیگر شاخصه‌های حضرت علی اکبر (ع) عنوان کرد و گفت: حضرت علی اکبر(ع) دارای شجاعت، تیزهوشی و بصیرت دینی بود و این مسائل از راه عبادت، تفکر و تدبر در دین به دست می‌آید و محبت ایشان نسبت به امام حسین (ع) و اطاعت مخلصانه و از روی آگاهی و بر اساس تبعیت از امام خود بود.

بهراد ادامه داد: حضرت علی اکبر(ع) نمونه الکوی صبر و استقامت بود و ارزش معنوی ایشان تا حدی است که پدر بزرگوارشان زندگی پس از او را فنا می‌دانند و این فرزند برومند سیدالشهدا (ع) تا آخرین لحظه شهادتش ولایتمداری خود را حفظ کرد.

وی با اشاره به این‌که الگوی شهدای دفاع مقدس حضرت علی اکبر(ع) بود، تاکید کرد: شهدای دفاع مقدس از شهدای کربلا خصوصا حضرت علی اکبر (ع) الگو گرفته بودند و به همین دلیل هم در راه ولایت‌مداری تا آخرین قدم ایستادند و موجب تقویت امنیت نظام جمهوری اسلامی و همچنین تحکیم جایگاه ولایت فقیه شدند. ما هم امروز وظیفه داریم در تقویت نظام و جایگاه ولایت تلاش دو چندان داشته باشیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha