پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
لقمه حرام

حوزه/ اصغرزاده با اشاره به تاثیر لقمه حرام در تربیت انسان‌ها، گفت: لقمه حرام تاثیر منفی در تربیت انسان‌ها دارد و همان‌طور که امام حسین(ع) هم خطاب به لشکر عمر سعد فرمودند، شکم‌های کوفیان و لشکر عمر سعد از مال حرام پر شده بود و به همین دلیل به سخنان حضرت گوش نمی‌دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، بتول اصغرزاده امروز در مراسم عزاداری هفتمین روز از ماه محرم‌الحرام که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با اشاره به این‌که عاشوار متأثر از تربیت خانواده بود، اظهار داشت: تربیت اصلی‌ترین رکن خانواده است که زمینه خوشبختی و بدبختی انسان‌ها و امت‌ها را فراهم می‌آورد و در دین اسلام عنایت ویژه‌ای به امر تربیت صحیح و دینی شده‌ است.

وی با اشاره به این‌که در روایات ائمه معصومین وارد شده است که هر کس ما اهل بیت(ع) را دوست دارد، باید خداوند را بر نخستین نعمت که طهارت در ولادت است، شکرگزاری کند.

کارشناس فرهنگی به تاثیر لقمه حرام در تربیت اشاره کرد و افزود: لقمه حرام تأثیر منفی در تربیت انسان‌ها دارد و همان‌طور که امام حسین(ع) هم خطاب به لشکر عمر سعد فرمودند، شکم‌های کوفیان و لشکر عمر سعد از مال حرام پر شده بود و به همین دلیل به سخنان حضرت گوش نمی‌دادند.

وی اضافه کرد: لقمه حرام وجدان انسان را خاموش می‌کند و کار را به جایی می‌رساند که حتی به طفل شش ماهه فرزند رسول خدا هم رحم نمی‌کند.

خانم اصغرزاده دلبستگی به مال و موقعیت دنیا را از دیگر عوامل به وجود آمدن کربلا دانست و بیان داشت: قتّاله‌های کربلا افرادی بودند که به شدت به مال و موقعیت دنیا وابسته بودند و با وعده‌های پوچ ابن زیاد در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و امام شان را کشتند تا خود زنده مانده و به دنیا برسند و عده‌ای شب عاشورا امام را در خیمه خود تنها گذاشتند.

وی تأکید کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در بیانات خود به وابستگی مردم به مال دنیا اشاره کرده و بیان‌ می‌کنند که، مردم بنده‌ دنیا هستند و دین، جز لیسه‌ای بر زبانشان نیست، اما زمانی که آزمون سخت پیش آید، دین‌داران اندک‌ می‌شوند و کوفیان و دشمنان اهل بیت(ع) از خانواده‌هایی سر برآوردند که در دوران خلفای بعد از پیامبر(ص) غرق در دنیاطلبی بودند به طوری که در مقابل حکومت عدالت گستر امیرالمؤمنین(ع) نیز تاب و تحمل نداشتند و جنگ‌های سه گانه را برایشان تحمیل کردند.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: فرزندان تربیت یافته در این خانواده‌ها با همان روحیه دنیاطلبی سال‌ها بعد در مقابل امام زمان(ع) خود ایستادند و جسم و جان آن حضرت را قطعه قطعه کردند و از این امر خوشحال شدند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت کسب رزق و روزی حلال را برای همگان فراهم آورده است. این نظامهای غربی است که پر از اختلاس و ارتشا و دزدی و زباله گرد و ... است. اگر باور نمیکنید اخبار صدا وسیما را نگاه کنید.