سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) درمسجد وحسینیه آیت الله مصطفوی (ره) کاشان

استاد حوزه علمیه گفت : فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان باید بیش از پیش تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام صبوحی پیش از ظهر امروز پنج شنبه هفتم محرم در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه آیت الله مصطفوی(ره) کاشان با اشاره به واقعه غدیر، گفت: ولایت حضرت علی(ع) در روز غدیر آخرین واجب الهی نازل شده به پیامبراکرم(ص) بود.

وی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را آخرین واجب الهی و محور حق دانست و گفت: کسی که ولایت امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان واجب الهی قبول نکند بقیه واجباتش از جمله نماز، روزه و عبادتش نیز قبول نیست.

حجت الاسلام صبوحی حقانیت را تنها راه ایجاد وحدت و دوری از اختلافات دانست و ابراز داشت: اگر می خواهیم اختلافات تمام بشود باید بر محور حق و ولایت امیرالمؤمنین(ع) بچرخیم و اگر دور محور حق باشیم عزت هم سراغمان می آید.

وی با اشاره به روایت امام رضا(ع) که اگر دور محور حق باشیم عزیز می شویم، گفت: دنیای اسلام اگر به محور حق تکیه می کرد در برابر جهان کفر با ذلت و خواری روبرو نمی شد و داعش بوجود نمی آمد.

استاد حوزه علمیه در ادامه  با تأکید بر تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای نسل جوان، بیان داشت: اطلاعات برخی بچه هیئتی ها از دین و فلسفه  قیام امام حسین(ع) بسیار ضعیف است، از این رو می طلبد رؤسای هیئت های مذهبی به جای خرج کردن هزینه های  زیاد در عزاداری  سیدالشهدا(ع)، آشنایی نسل جوان با علت قیام امام حسین(ع) را در اولویت قرار دهند.

وی در پایان با بیان اینکه تربیت شدگان مکتب عاشورا با نترسیدن از دشمن به فکر امور دنیوی نیستند، گفت: امام حسین(ع) برای احیای  دین اسلام در راه رضایت الهی از هرچه داشت صرف نظر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha