جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرحوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس، کربلا را درس شجاعت، عزت و مردانگی دانست و گفت:برخی این‌گونه بیان می‌کنند که ما از کربلا درس مذاکره یاد می‌گیریم، این جزو عجایب است، از کجای کربلا شما درس مذاکره می‌آموزید؟! از آن گفت‌وگویی که سیدالشهدا(ع) با عمر بن سعد کرد؟ آن که اتمام‌حجت حضرت با عمر بود، طرح این مسائل به جز خط تحریف اسم دیگری نمی‌توان بر روی آن گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که در مسجد روح الله معالی آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) شورش نبوده است، اظهار داشت: کسی که می‌خواهد شورش کند، لشکرکشی می‌کند نه اینکه خانواده و فرزندان خود را به همراه خود ببرد.

وی با تصریح به اینکه اباعبدالله الحسین(ع) درصدد بیعت بایزید نبود، اضافه کرد: بیعت بایزید به‌منزله تأیید یزید بود و امام حسین(ع) نمی خواست با بیعتش، یزید را تایید کند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان اینکه دشمن در مقابل قیام امام حسین(ع) از دو حربه، حذف و تحریف استفاده کرد، بیان داشت: از زمان حیات حضرت سیدالشهدا(ع) تحریف حضرت آغاز شد و پس‌از آن نیز ادامه داشت، به همین دلیل هنگامی که اسرا را به شام می‌بردند، مردم شام گمان نمی کردند که اینها اهل بیت(ع) رسول خدا باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: امروز نیز مشاهده می‌کنیم خط تحریف قیام حسینی هنوز ادامه دارد، دشمن نیز به این نتیجه رسیده است که خط حذف به‌جایی نمی‌رسد، چراکه خداوند اراده کرده محبت اهل‌بیت(ع) در دل مؤمنان همیشگی و جاودانه باشد.

وی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) افزود: برخی افراد امسال درصدد تعطیلی مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) بودند و تلاش می‌کردند تا آن را حذف کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار میمندی خاطرنشان کرد: برای اینکه مقابل خط تحریف دشمن بایستیم راهی جز تحلیل و بررسی کلمات سیدالشهدا(ع) و اهل‌بیت(ع) نداریم، و از زبان خود حضرت فلسفه قیام ایشان را بشنویم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، کربلا را درس شجاعت، عزت و مردانگی دانست و تصریح کرد: برخی این‌گونه بیان می‌کنند که ما از کربلا درس مذاکره یاد می‌گیریم، این جزو عجایب است، از کجای کربلا شما درس مذاکره می‌آموزید؟! از آن گفت‌وگویی که سیدالشهدا(ع) با عمر بن سعد کرد؟ آن که اتمام‌حجت حضرت با عمر بود؛ در کجای کربلا ما مذاکره را یاد می‌گیریم؟، این  را جز خط تحریف اسم دیگری بر روی آن نمی‌توان گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha