جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صادقی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تحقیق پیرامون مسائل و مشکلات اجتماعی و موضوعات فقهی را از ضرورت های فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و گفت: تحقیق در زمینه آسیب های اجتماعی و ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق در جامعه در دستور کار پژوهشگران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام مصطفی صادقی، امروز در جلسه معاونین پژوهشی مدارس علمیه منطقه کاشان، در حسینیه آیت الله مصطفوی کاشانی، پژوهش را از ضرورت های حوزه های علمیه دانست و گفت: درس و بحث طلاب باید به سمت پژوهش محوری و تخصصی شدن باشد.

وی با بیان اینکه طلبه باید علایق خودش را در حوزه بشناسد، ادامه داد: طلبه ای  که نمی تواند منبر برود و سخنرانی کند، در رشته  های تخصصی  دیگری که استعداد فراگیری آن را دارد ورود پید ا کند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تحقیق پیرامون مسائل و مشکلات اجتماعی و موضوعات فقهی را از ضرورت های فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و گفت: تحقیق در زمینه آسیب های اجتماعی  و ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق در جامعه در دستور کار پژوهشگران قرار گیرد.

وی، تبیین سیره اهل بیت (ع) و تعمیق باورها و اعتقادات دینی را مهمترین راهکار رغبت جوانان به ازدواج و کاهش آمار طلاق  عنوان کرد و ادامه داد: با تبیین خدا باوری، توحید، معرفی سیره اهل بیت(ع)، شهدا و الگو قرار دادن زندگی بزرگان و خانواده های موفق بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند. 

صادقی با بیان اینکه در فعالیت های پژوهشی باید موضوع ولایت فقیه برای جامعه تبیین شود، گفت: با توجه به اینکه دشمن تمام امکانات خود را برای مخدوش کردن چهره ولایت فقیه به کار گرفته، پژوهشگران با  کار تحقیقاتی و پژوهشی، توطئه دشمن را خنثی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha