پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه منطقه کاشان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با تاکید بر تقویت جایگاه معاونت‌های پژوهشی مدارس علمیه گفت: مدیران مدارس علمیه با پشتیبانی از فعالیت های پژوهشی طلاب، زمینه رفع مشکلات جامعه را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام امیرحسین فرجی امروز در جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه کاشان که در حسینیه آیت الله مصطفوی کاشانی برگزار شد با بیان اینکه در پژوهش ها به جای موضوع محوری باید مسئله محوری مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: عدم شناسایی مسئله محوری در امور پژوهشی موجب کاهش انگیزه فعالیت های پژوهشی طلاب می شود.

وی تصریح کرد: برای تقویت و ارزش گذاری فضای پژوهشی باید دوره های آموزشی و پژوهشی ویژه طلاب در مدارس راه اندازی شود.

معاون  تهذیب حوزه علمیه کاشان با تاکید بر آسیب شناسی در مدارس، گفت: به دلیل  اینکه خیلی از آسیب های مدارس محققانه نیست و دقت لازم در آن نمی شود، مشکلات روز به روز بیشتر می شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات به دلیل عدم آسیب شناسی جدی در باورهای دینی و آیین های مذهبی ضربات جبران ناپذیری به جامعه اسلامی وارد می شود.

حجت الاسلام فرجی با تاکید بر حفظ و اهمیت دادن به جایگاه پژوهشی در مدارس علمیه، گفت: مدیران مدارس با تقویت جایگاه های پژوهشی باید زمینه جذب نخبگان علمی و پژوهشی را بیش از پیش فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه امتیازدهی در مدارس نباید با نمره دادن باشد، ضعف جایگاه علمی کشورمان را نمره دادن دانست و افزود: تا زمانی که امتیازدهی در پژوهش بر حسب نمره باشد به جایی نخواهیم رسید.

معاون  تهذیب حوزه علمیه کاشان خاطرنشان کرد: نمره برای یک محقق و پژوهشگر نباید معنا و مفهومی داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ تحقیق در جامعه، گفت: اگر به جای نمره، پژهشگران مورد تشویق و حمایت قرار گیرند قطعا سریع تر به اهداف خود خواهیم رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha