شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جهاد طلاب اصفهان

حوزه/ دبیر قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان از تلاش شبانه روزی و جهاد بدون وقفه طلاب و روحانیون اصفهان در عرصه های مختلف خدمت در ایام کرونا می گوید.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دراصفهان، با اشاره به فعالیت های قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در ایام شیوع کرونا گفت: طلاب جهادی در عرصه های ضد عفونی معابر، کمک معیشتی مومنانه، حضور در بیمارستاها و بالین بیماران کرونایی، کمک به کادر درمان، تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف، برقراری روضه های خانگی، تولید محتوا در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات کرونایی حضوری چشمگیری داشتند.


معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به فعالیت ۷۰۰ طلبه بیمارستان ها، خانه سالمندان، بیمارستان ها و اماکن مورد نیاز، عنوان کرد: در تمام طول سال روحانیون و طلاب در بیمارستان های استان در قالب «طرح نسیم مهر» حضور دارند، ولی در ایام کرونا ۷۰ روحانی جهادی در ۳ شیفت به کادر درمانی و بیماران کمک کردند.

وی، تولید روزانه ۳۰ هزار دستکش یک بار مصرف و ۵۰۰ دست لباس بیمارستانی را یکی دیگر از فعالیت های قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون اصفهان اعلام کرد.

دبیر قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در شب نیمه شعبان، از مناره ها و بلندگوهای۲۵۰ مسجد شهر اصفهان دعای فرج امام زمان(عج) به صورت هماهنگ ساعت ۹ شب پخش شد و به توصیه آیت الله ناصری، مردم ندای یا صاحب الزمان ادرکنی سر دادند.


وی، پخت و توزیع ۱۴ هزار پرس غذا در قالب طرح «اطعام غدیر» با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تهیه وتوزیع میوه و آب میوه در در بیمارستان های کرونایی شهر اصفهان، اهدای خون توسط طلاب و روحانیون برای کمک به بیماران کرونایی، تولید ۲ هزارمحتوای تبلیغی با موضوع ماه مبارک رمضان و کرونا و انتشار در فضای مجازی و طرح «تبلیغ دین در فضای مجازی» با شرکت بیش از ۷۰۰ مبلغ خواهر و برادر را از دیگر برنامه های قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون اصفهان اعلام کرد.

حجت الاسلام مومنی به اجرای رزمایش مواسات توسط قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰۰ بسته ارزاق شامل مواد پروتئینی، خوراکی در مرحله اول رزمایش تهیه و توزیع شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از کمک ۵۰۰ میلیون ریالی حضرت آیت الله مکارم شیرازی به صورت نقدی به ۵۰۰ نیازمند در قالب رزمایش مساوات و تحت قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در مراحل بعدی هم خبر داد.

وی افزود: قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون اصفهان در ماه محرم با توجه به محدودیت های کرونایی، پویش «هر خانه یک حسینیه» را راه اندازی کرد و طلاب با حضور در منازل، فضاهای باز مجتمع ها، پارک ها، بوستان ها و حتی اداره ها جلسه عزای امام حسین(ع) را حتی برای دو یا سه نفر اقامه می کردند.


حجت الاسلام مومنی با اشاره به اعلام آمادگی۸۰۰ نفر از طلاب جهادی برای مشارکت در اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه» ، اظهار کرد: قریب به یک هزار و ۲۰۰ جلسه روضه خانگی در سطح استان از طریق قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha