چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ دبیر قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه برای طلاب و روحانیون جهادی مستقر در بیمارستان های کرونایی تحت عنوان «تبلیغ معنویت و امید دهی به بیماران در محیط بیمارستان» خبرداد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و ضرورت ورود جهادی همه مردم، قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این قرارگاه متشکل از چندین کمیته است، عنوان کرد: کمیته فرهنگی، کمیته اطلاع رسانی، کمیته تولید محتوا، کمیته پشتیبانی و کمیته بیمارستان ها است که کمیته بیمارستان ها ملزم به برنامه ریزی برای حضور طلاب جهادی در بیمارستان عیسی بن مریم و الزهرای اصفهان به عنوان کمک بیماران کرونایی است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: البته وظیفه اصلی طلاب جهادی که  تبلیغ و توجه دادن به آموزه های روحی و روانی است حتما باید در امر خدمت رسانی موردنظر قرار بگیرد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اصلی بیماران کرونایی امیددهی و توجه به معنویت در شرایط کرونایی بوده، چرا که بیماران ممکن است دچار ناامیدی و یاس و یک وحشتی ناشی از مرگ کرونایی شوند، نیازمند ایجاد شور، توجه و امید به خداوند تبارک و تعالی هستند تا از این طریق بتوانند بیماران بر استرس خود غلبه کنند.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب جهادی حتما باید به شرایط بیماران به خوبی آگاه باشند و بتوانند توصیه هایی به بیماران در زمینه معنوی داشته باشند تا دوباره روحیه امید را در بیماران زنده کنند وتوجه و اتصال آن را به خداوند تبارک برقرار سازند.

وی افزود: برهمین اساس در قرارگاه جهادی طلاب حوزه علمیه اصفهان یکسری آموزش هایی به صورت مجازی و حضوری برای طلاب جهادی  در بیمارستان ها داریم که از جمله این کارگاه های آموزشی، تحت عنوان «تبلیغ معنویت و امید دهی به بیماران در محیط بیمارستان» است که در آن نحوه ارتباط گیری با بیماران کرونایی برای تثبیت امید در وجود بیماران و راهکارهای تقویت معنویت آموزش داده می شود.

دبیر قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: این کار نیازمند استفاده از تجارب طلاب و روحانوین و آموزش های مداوم توسط اساتید متخصص در این زمینه است، معتقدیم که این کار  علاوه بر اینکه در بهبود جسمی بیماران کمک می کند از لحاظ روحی و معنویت نیز بیماران ارتقا خواهند یافت.

وی ابراز کرد: ما در روایات متعدد اسلامی، سخنانی عجیبی پیرامون بحث بیماری داریم از جمله اینکه در اصول کافی در روایتی، معصومین فرموده اند «خداوند برای بنده یک جایگاهی والا در بهشت قرار داده است که به آن جایگاه نخواهد رسید مگر اینکه یک بیماریی سخت بر او حاصل شود» این نشان می دهد که بیماران بدون سبب و اجر و بیهود نخواهد بود.

حجت الاسلام مومنی گفت: در نگاه توحیدی ما هر فعلی و کنشی که انسان مومن متحمل آن می شود حتما نزد خداوند متعالی ماجور خواهد بود و این نگاه توحیدی می تواند نگاه بیماران را تغییر دهد و ما موارد مختلفی را در این ایام سراغ داریم که بیماران بعد از حضور در بیمارستان ها و مواجه با طلاب جهادی یک نگاه دیگری به دین و معنویت پیدا کرده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  و با حضور ۴۰ نفر از روحانیون فعال در زمینه خدمت رسانی در بیمارستان های کرونایی برگزار شد و قطعا این قبیل آموزش های تخصصی برای طلاب و روحانیون جهادی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha