جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: برخی از مسائل علوم تجربی نیازمند توجه به فلسفه‌های مضاف بوده و متاسفانه امروز توجه به فلسفه های مضاف به حال خود رها شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، شامگاه پنج شنبه در مراسمی که به همت دفتر امام جمعه شاهین شهر برای سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هر علمی مبتنی بر فلسفه ای است که از آن نشأت گرفته و اساتید حوزه با بیان فلسفه هرعلم به اساتید دانشگاه و انتقال آن به دانشجویان می‌توانند شناخت عمیق‌تری در آنها ایجاد کنند.

وی، حوزه و دانشگاه را دومرکز ترقیات و پیشرفت کشور از دیدگاه حضرت امام(ره) عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد کشوری به نقطه مطلوب و سعادت الهی انسانی دست پیدا کند، این دو مرکز بسیار می‌تواند نقش آفرین باشند و تربیت نیروهای متعهد در این دو مرکز لوازم ضروری پیشرفته یک کشور در دیدگاه حضرت امام محسوب می شود.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نخست استمرار سرعت پیشرفت فعلی را تقاضا می کنند و دوم معنویت و اخلاق را به عنوان جهت دهنده همه حرکت ها و مفاهیم فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه امروزمعرفی می نماید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرماید «انقلاب اسلامی وارد مرحله  خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است و هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در اهداف کلی است؛ این دو نهاد وظیفه خود را انجام دهند تا به هدف که ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته ومستقل است، دست پیدا کنیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: امروز آموزش های ما در حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید اخلاق مدار باشد تا بتوانیم جلوی این سیل تخریب کننده رسانه های غربی را بگیریم.

وی تصریح کرد: در وحدت حوزه و دانشگاه به نظر می رسد نهادهای خوبی داریم، از جمله سازمان سمت، شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و نهاد اسلامی سازی دانشگاه ها …و از سوی دیگر ارتقا علوم انسانی بر مبنای سیاست های کلان نظام از جمله مفاد برنامه پنجم بود که هنوز بر زمین مانده است.

 حجت الاسلام مومنی یادآور شد: ارتقا آموزش اخلاق مدار، آموزشی که براساس آن انسان های متعهد تربیت شوند از اموری بود که باید محقق می شد.

وی تاکید کرد: باید رشد تربیتی در محافل علمی مورد ارزیابی قرار گیرد که در این خلال اساتید حوزه نقش اصلی کارهای تربیتی را می توانند برعهده  داشته باشند .

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: به صورت قطعی معتقدیم که باید یک چشم انداز، راهبرد و برنامه عملیاتی بین حوزه و دانشگاه توسط یک ستاد برای محقق سازی اهداف تشکیل شود.

وی در پایان اظهار کرد: پیشنهاد ما ایجاد ستاد همکاری حوزه و دانشگاه است که با توجه به وجود نهاد رهبری در دانشگاه ها می تواند به راحتی ساختار آن ایجاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha