پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بر تدریس نهج البلاغه در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام سید حسین مومنی در اولین نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران، با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی به دنبال ترویج اسلام ناکارآمد هستند، گفت: باید از نهج البلاغه به عنوان نسخه تبیین اسلام کارآمد در بین جوانان استفاده شود.

وی، دیده نشدن شکل حکومتی نهج البلاغه را ضعف بزرگی دانست و افزود: با توجه به اینکه اساس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای نهج البلاغه پایه گذاری شده باید از این منبع عظیم در حکومت داری استفاده شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، عدم ارتباط عموم مردم با نهج البلاغه را از بزرگترین مشکلات جامعه کنونی دانست و گفت: یکی از کارهای اساسی  و زیربنایی دبیرخانه پایتختی نهج البلاغه کاشان باید ترویج معارف علوی باشد.

وی، با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان دوران ابتدایی با نهج البلاغه، افزود: اگر معارف نهج البلاغه در جامعه کاربری شود یک زن خانه دار، یک کارمند و... خواهند توانست با  معارف نهج البلاغه ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام مومنی، نقش رسانه ها را در نهادینه سازی فرهنگ نهج البلاغه بسیار موثر دانست و گفت: باید یکی از وظایف دبیرخانه پایتخت نهج البلاغه کاشان حضور در رسانه ها و فضای مجازی باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر برگزاری کرسی ها و مسابقات نهج البلاغه، اظهار کرد: امتیازاتی که برای حافظین قرآن در مسابقات کشوری در نظر گرفته می شود، برای حافظان نهج البلاغه هم لحاظ .شود

وی در پایان بر تدریس نهج البلاغه در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha